مركز پمپيدو پاريس تراول لايو

۶ بازديد

مركز پمپيدو پاريس

مركز پمپيدو پاريس

در اين مقاله قصد داريم به ارائه اطلاعاتي در مورد مركز پمپيدو پاريس بپردازيم اگر به دنبال اين هستيد كه به پاريس سفر كنيد و از مركز پمپيدو پاريس بازديد كنيد در اين مقاله همراه ما باشيد. مركز پمپيدو پاريس در بين جاذبه هاي ديدني پاريس از جاذبه هاي مهم محسوب مي شود و در بين پنج جاذبه اول اين شهر قرار دارد. مركز پمپيدو پاريس داراي معماري ويژه اي است كه آن را از بسياري از بناهاي فرهنگي متمايز كرده است. اگر به پاريس سفر مي كنيد حتما از مركز پمپيدو پاريس بازديد كنيد.

مركز پمپيدو پاريس كه نام كامل آن مركز فرهنگي ژرژ پمپيدو (Centre Georges-Pompidou) است يك موسسه هنري و فرهنگي در پاريس است كه در سال 1977 بنا شده است، نام اين مركز فرهنگي از نام رئيس جمهور وقت فرانسه ژرژ پمپيدو گرفته شده است كه ساخت آن به دستور وي بوده است. مركز پمپيدو پاريس به عنوان بزرگترين گالري موزه هنر مدرن در دنيا محسوب مي شود. مركز پمپيدو پاريس داراي بخش هاي مختلفي از جمله اداره توسعه فرهنگي، موزه و طراحي صنعتي است. در اين مكان هميشه نمايشگاه هاي هنري و فرهنگي برپا مي شود. از ديگر ارگان مهم اين مركز مي توانيم به كتابخانه عمومي آن اشاره كنيم. مركز پمپيدو پاريس به عنوان يك مرجع پژوهشي نيز مي باشد كه مورد استفاده بسياري از پژوهشگران قرار گرفته است.

[caption id="attachment_427" align="aligncenter" width="780"]مركز پمپيدو پاريس مركز پمپيدو پاريس[/caption]

تاريخچه مركز پمپيدو پاريس

پيش از اين كه مركز پمپيدو پاريس ساخته شود در سال 1963 ابتدا طبق پيشنهاد جولين كين مدير كتابخانه ملي فرانسه قرار بود كه در مركز پاريس كتابخانه بسيار بزرگ جهت استفاده عموم مردم داير شود. اين پيشنهاد پس از بررسي هاي انجام شده به تصويب رسيد و تحقيقات لازم در مورد آن انجام گرفت. تحقيقات براي ساخت كتابخانه عمومي چند سال طول كشيد و پس از مشورت با رئيس جمهور وقت فرانسه مقرر شد كه اين مركز بزرگ تنها كتابخانه عمومي نباشد بلكه استفاده از آن گسترده باشد. طبق پيشنهاد ژرژ پمپيدو اين مركز، مركزي با كاربرد چند منظوره بايد ساخته مي شد كه هم به عنوان يك كتابخانه بزرگ و هم به عنوان مركزي هنري به حساب مي آمد.

ژرژ پمپيدو رئيس جمهور وقت پس از آن كه طرح تكميلي و پيشنهادي وي به تصويب رسيد براي طراحي مركز هنري و فرهنگي يك مسابقه ترتيب داد و بر اساس آن از جوانان معمار درخواست شد كه در اين مسابقه شركت كنند و براي طراحي مركز طرح ها و ايده هاي خود را ارائه دهند.

نزديك به هفتصد معمار جوياي نام در اين مسابقه حضور داشتند و در نهايت طرح دو جوان به نام هاي ريچارد راجرز و رنزو پيانو پذيرفته شدند. اين دو جوان با اين كه تازه كار بودند ولي طرح مدرن و بسيار عجيبي داشتند. در حال حاضر اين دو شخص به افراد مشهوري تبديل شده اند. در نهايت ساخت مركز پمپيدو پاريس در سال 1977 به پايان رسيد و افتتاح آن نيز توسط رئيس جمهور وقت فرانسه والري ژيسكار دستن انجام گرفت، ژرژ پمپيدو در اين تاريخ زنده نبود.

[caption id="attachment_428" align="aligncenter" width="780"]تاريخچه مركز پمپيدو پاريس تاريخچه مركز پمپيدو پاريس[/caption]

معماري مركز پمپيدو پاريس

معماري مركز پمپيدو پاريس بسيار منحصر به فرد است، طراحان اين بنا اصرار داشتند كه به جاي طرح هاي تكراري قديمي از طراحي مدرن در ساخت مركز پمپيدو پاريس استفاده كنند از همان موقع ساخت طراحي آن با انتقاد هايي روبرو بوده است با اين وجود حتي منتقدان نيز منحصر به فرد بودن آن را رد نمي كنند. ويژگي جالب طراحي مركز فرهنگي پمپيدو پاريس اين است كه در آن هيچ كدام از لوله كشي هاي ساختمان، سيم هاي برق، ستون ها و تيرها و كانال هاي تهويه پوشيده نشده اند و در معرض ديد قرار دارند و منتقدان اين مركز را همانند انساني با دل و روده بيرون ريخته مي دانند.

[caption id="attachment_429" align="aligncenter" width="780"]معماري مركز پمپيدو پاريس معماري مركز پمپيدو پاريس[/caption]

كتابخانه مركز پمپيدو پاريس

ساخت يك كتابخانه عمومي بزرگ هدف اصلي بناگذاري مركز پمپيدو پاريس بوده است، هر چند اين مركز تنها يك كتابخانه بزرگ نشد و ارگان هاي زيادي در كنار هم ساخته شدند ولي با اين وجود يك كتابخانه بسيار بزرگ نيز دارد كه طول قفسه هاي آن در مجموع به ده كيلومتر مي رسد كه در نوع خود كم نظير است. همچنين در اين مكان يك كتابخانه مخصوص كودكان چهار تا چهارده ساله نيز وجود دارد. در سال  2007 اين كتابخانه بالغ بر سيصد و پنجاه هزار جلد كتاب داشت كه در حال حاضر بر تعداد اين كتاب ها افزوده شده است. كتابخانه مركز داراي چندين طبقه است كه هر يك از طبقات مرتبط با موضوعات خاصي هستند با استفاده از راهنما به راحتي مي توان كتاب مورد نظر را پيدا كرد در اين مكان كتاب به امانت داده نمي شود و فقط بايد در محل مطالعه شود. در اين كتابخانه آرشيوي از موسيقي هاي جهاني نيز وجود دارد كه مي توانيد با خيال راحت به آن ها گوش دهيد. در روزهاي سه شنبه كتابخانه تعطيل است و بقيه روزها از ساعت 12 الي 22 فعال است.

[caption id="attachment_430" align="aligncenter" width="780"]كتابخانه مركز پمپيدو پاريس كتابخانه مركز پمپيدو پاريس[/caption]

دسترسي مركز پمپيدو پاريس

مركز پمپيدو پاريس در مركز شهر پاريس واقع شده است و از آنجا كه در محله معروف بوبرگ قرار دارد به راحتي مي توان آن را پيدا كرد. با استفاده از اتوبوس هاي خط 29، 38، 47 و 75 مي توان به اين مركز رسيد. با قطار و مترو نيز به راحتي مي توانيد به اين مركز دسترسي داشته باشيد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي فرانسه ، وقت سفارت فرانسه ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.