درباره رم ت

۲۳ بازديد

درباره رم

درباره رم

شهر رم بزرگترين شهر در كشور ايتاليا بوده كه پايتخت اين كشور نيز به شمار مي رود. درباره رم جالب است بدانيد كه اين شهر به عنوان پايتخت مد جهان نيز شناخته شده و پس از ميلان نيويورك و پاريس چهارمين مركز مهم فشن در جهان به شمار مي رود.

درباره شهر رم

يكي از قديميترين شهرها در طول زندگي بشر، پايتخت كشور ايتاليا يعني شهر رم مي باشد. درباره رم و حادثه هاي تاريخي متعددي كه اين شهر نظاره گر بوده ميتوان گفت كه اين امر موجب رقم زدن تاريخ و فرهنگ غني براي اين منطقه شده است و همچنين وجود جاذبه هاي طبيعي متعددي در اين منطقه موجب شده است كه در حال حاضر اين شهر يكي از مهمترين مقاصد گردشگران در جهان باشد. پيدايش رم  بر اساس آمار به قرن ۷ پيش از ميلاد مسيح باز مي‌گردد. جالب است بدانيد كه قديمي ترين سازه هاي بتني در جهان در شهر رم قرار گرفته كه اين امر نشان مي‌دهد بتون يكي از اختراعات روميان باستان است، همچنين اولين مركز خريد جهان نيز در قرن اول در اين شهر توسط امپراطوري رم ساخته شده كه اين مركز خريد حدود ۱۵۰ مغازه را در خود جاي داده است.

[caption id="attachment_12634" align="aligncenter" width="780"]درباره رم درباره رم[/caption]

تاريخچه شهر رم

اگر بخواهيد در مورد تاريخچه شهر روم بدانيد بايد توجه داشته باشيد كه در سال ۱۸۷۰ ميلادي شهر روم به عنوان پايتخت ايتالياي امروزي نام گرفت و قبل از آن فلورانس پايتخت اين كشور به شمار مي رفته است. توجه داشته باشيد كه بعضي از افراد معتقدند قدمت اين شهر به ۶ هزار سال قبل برمي گردد اما از طرف ديگر برخي فكر مي‌كنند كه اين شهر در قرن هشتم بر روي تپه‌ هاي پالاتين ايجاد شده و از آن زمان تاريخ اين شهر آغاز شده است. با گذشت چندين سال حدوداً در قرن ششم قبل از ميلاد مسيح بود كه شهر روم جمهوريت خود را اعلام كرده و مجلس سنا را پايه‌گذاري مي‌كند و در اين زمان بوده كه اين شهر شروع به رشد كرده است. در اواخر دوره جمهوري در شهر روم ديكتاتوري هاي نظامي پديد آمده بودند كه از مهمترين اين ديكتاتورها مي‌توان به امپراتوري گايوس اكتاويوس اشاره نمود. بعد از پايان يافتن جنگ جهاني اول رم به دست موسوليني گرفته شد و حكومت فاشيستي در ايتاليا و روم تحميل شده بود و بعد از پايان يافتن جنگ جهاني دوم بود كه زمينه مدرن گرايي در شهر رم گسترش پيدا كرده به طوري كه در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ اين شهر به عنوان يكي از شهر هاي شيك و مدرن شناخته گرديد. جهت رزرو تور اروپا و سفر به اين شهر زيبا با آژانس هاي مسافرتي معتبر درتماس باشيد.

[caption id="attachment_12635" align="aligncenter" width="780"]درباره رم درباره رم[/caption]

جغرافياي شهر رم

اين شهر در كنار رودخانه و در نزديك درياي مديترانه واقع شده است كه در سال ۲۰۰۷ اين شهر يازدهمين مكان بازديد شده در جهان بود و همچنين سومين شهر محبوب در اروپا و اولين شهر در ايتاليا توسط گردشگران شناخته شده است.

[caption id="attachment_12636" align="aligncenter" width="780"]جغرافياي شهر رم جغرافياي شهر رم[/caption]

آب و هواي شهر رم

همانطور كه گفته شده شهر رم يكي از شهر هاي نزديك به درياي مديترانه مي باشد كه اين امر موجب شده است آب و هواي موسمي بر شهر روم احاطه داشته باشد. در پاييز و بهار آب و هواي گرم مديترانه رم را در بر مي‌گيرد كه اين امر موجب ايجاد بهترين شرايط آب و هوايي در اين شهر مي‌شود از اين رو گردشگران زيادي نسبت به بازديد شهر رم در اين فصل اقدام مي كنند. توجه داشته باشيد كه ماه آگوست هوا گرم و اذيت كننده بوده و مردم محلي بيشتر اوقات خود را در كنار سواحل مي گذرانند. فصل زمستان نيز دماي هوا در اين شهر به چهار درجه سانتيگراد رسيده كه اين امر موجب كاهش هزينه سفر به رم در زمستان مي شود.

[caption id="attachment_12637" align="aligncenter" width="780"]آب و هواي شهر رم آب و هواي شهر رم[/caption]

مناطق گردشگري شهر رم

همانطور كه گفته شد يكي از زيباترين و خاص ترين شهرهاي كشور ايتاليا شهر رم مي باشد كه ديدن مناطق جذاب اين شهر مي‌تواند حيرت انگيز باشد. كولوسئوم يكي از جاذبه هاي اين شهر به شمار رفته كه بزرگترين تماشاخانه در امپراتوري روم مي باشد و به عنوان اولين آمفي تئاتر دائمي در آن به شمار مي رود. فواره تروي در منطقه تروي بوده كه بزرگترين فواره در دوران باروك و يكي از معروف‌ترين آبنماهاي جهان است. همچنين ميدان ناوونا يكي از معروفترين ميادين مركز شهر روم بوده كه در قرن اول ميلادي ساخته شده و به عنوان ميدان مسابقه و ارابه راني مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. درباره رم و جاذبه هاي گردشگري و آثار ديدني اين شهر مي‌توان به يادبود امانوئل دوم اشاره كرد. معبد پانتئون نيز يكي از بزرگترين گنبدهاي جهان بوده كه جزو شگفتي‌هاي دنياي معماري به شمار مي رود. كليساي سنت پيتر از بزرگترين كليساهاي جهان است كه مي توانيد در هنگام سفر به شهر روم از اين جاذبه نيز ديدن فرماييد.

بهترين هتل هاي شهر رم

اگر قصد سفر به شهر رم ايتاليا را داريد يكي از مهمترين مواردي كه بايد به آن توجه فرماييد انتخاب هتل و اقامتگاه در اين شهر مي باشد. از اين رو ما در اين مطلب تعدادي از بهترين هتل هاي رم را معرفي مي‌كنيم تا بتوانيد به آساني در هنگام سفر به شهر رم يك اقامتگاه مناسب و ايده آل انتخاب كنيد. هتل سانتا ماريا با خدمات عالي و موقعيت بي نظير يكي از آرامش بخش ترين هتل هاي رم به شمار مي رود كه داراي ۱۸ اتاق بوده و گزينه ايده‌آل براي شما مي باشد. هتل يونا رما از ديگر هتل هاي معروف شهر رم بوده كه اتاق هاي بسيار مجهزي داشته و خدمات عالي براي مسافران خود در نظر گرفته است. همچنين هتل دي راسي، هتل چارتر، هتل ديانا روف گاردن، هتل ارس، هتل اوتينا نيز از ديگر هتل هاي معروف رم به شمار مي رود.

[caption id="attachment_12639" align="aligncenter" width="780"]بهترين هتل هاي شهر رم بهترين هتل هاي شهر رم[/caption]

غذاهاي محلي شهر رم

در هنگام سفر به شهر زيباي روم مي توانيد با چشيدن خوشمزه ترين غذاي هاي محلي اين شهر خاطره اي بي نظير براي خود به جا بگذاريد. درباره رم و مهمترين غذاهاي محلي كه براي بيشتر افراد شناخته شده است و در رستوران هاي ايتاليايي در جاي جاي دنيا طبخ مي‌شود مي‌توان به غذاهايي چون پاستا، پيتزا، fiori di zucca ، Baccala، سالتيمبوكا، فتوچيني آلفردو، اسپاگتي، ساندويچ پنيني و پيتزا پاكتي اشاره نمود. به طور حتم اگر اين غذاهاي خوشمزه را در هر كدام از رستوران هاي شهر روم امتحان كنيد تا آخر عمر طعم لذيذ آن از خاطرتان نخواهد رفت.

[caption id="attachment_12633" align="aligncenter" width="780"]درباره شهر رم درباره شهر رم[/caption]

سوغات شهر رم

يكي از موارد جدايي ناپذير در هنگام سفر، خريد سوغاتي مي باشد. به طور حتم اگر شما هم قصد سفر به ايتاليا و شهر روم را داشته باشيد دوستان و اعضاي خانواده تان انتظار دارند كه از اين شهر زيبا براي آنها خاص ترين سوغاتي هاي رم را تهيه كنيد. درباره رم و سوغاتي هايش كه ميتوانيد در پاساژها و مراكز خريد شهر روم بيابيد، مي‌توان به انواع لباس اشاره كرد زيرا اين شهر خاستگاه بسياري از برندهاي مشهور دنياي مد و پوشاك مي باشد. از طرفي كيف و كفش از جمله محصولات مشهور چرمي ايتاليا و رم محسوب مي شود. زيورآلات، ظروف شيشه اي، سوغات خوراكي، نقاشي، عروسك خيمه شب بازي و ظروف و اشياي چيني از جمله ديگر سوغات مشهور روم به شمار مي رود.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه 09107636326 تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص بليط ايتاليا، وقت سفارت ايتاليا، ويزاي ايتاليا، تور ايتاليا و تور اروپا ميباشد. 88851080-021

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.