سفر به ليتواني ت

۷ بازديد

سفر به ليتواني

سفر به ليتواني

كشور ليتواني يكي از زيباترين و خوش آب و هوا ترين كشورهاي قاره اروپا مي باشد كه سالانه تعداد زيادي رويداد فرهنگي و هنري در اين كشور برگزار مي شود كه اين امر موجب شده است افراد زيادي هر سال اقدام به سفر به ليتواني كنند.

كشور ليتواني

كشور زيباي ليتواني كه در شمال شرق قاره اروپا واقع شده است وسعتي حدود ۶۶٫۰۰۰ كيلومتر مربع دارد كه با كشورهاي لتوني، روسيه، لهستان و بلاروس مرز مشترك دارد. اين كشور علاوه بر مناظر طبيعي فوق العاده اي كه دارد جاذبه هاي تاريخي و باستاني متنوعي دارد كه اين امر موجب شده است سالانه افراد زيادي اقدام به سفر به اين كشور كنند. همچنين توجه داشته باشيد كه كشور ليتواني با توجه به شرايط اقتصادي و سياسي خوبي كه دارد يكي از كشورهاي مناسب براي زندگي و مهاجرت مي باشد. اما لازم است بدانيد در هنگام سفر به ليتواني نكاتي را بايد رعايت كنيد كه در ادامه به آن خواهيم پرداخت.

[caption id="attachment_6004" align="aligncenter" width="780"]سفر به ليتواني سفر به ليتواني[/caption]

بهترين زمان سفر به ليتواني از نظر آب و هوا

به طور حتم يكي از مهمترين مواردي كه در هنگام سفر به ليتواني بايد مورد بررسي قرار بگيرد، شرايط جغرافيايي و آب و هواي ليتواني مي باشد زيرا به طور حتم اطلاع از شرايط جوي اين كشور مي‌تواند به گردشگران كمك كند كه بهترين زمان سفر به ليتواني را انتخاب كنند.

لازم است بدانيد كه اين كشور داراي آب و هواي معتدل و مرطوب بوده و ميانگين بارش در آن بالا مي باشد. البته به طور كلي آب و هواي اين كشور در نقاط مختلف ليتواني متفاوت است و در مناطق غربي ملايم و معتدل است و در مناطق شرقي تنوع دمايي بسيار بالاي دارد. با اين وجود مي‌توان گفت سفر به اين كشور در هر زماني ممكن و لذتبخش است. گرمترين روزهاي فصل تابستان در اين كشور حدود دو هفته طول مي‌كشد و سردترين روزهاي سال فقط به مدت چند روز است. با اين وجود مي توان گفت بهترين زمان سفر به اين كشور ماه مي تا سپتامبر مي باشد.

[caption id="attachment_6005" align="aligncenter" width="780"]بهترين زمان سفر به ليتواني بهترين زمان سفر به ليتواني[/caption]

ديدن از جاذبه هاي گردشگري در سفر به ليتواني

اگر قبل از اقدام به سفر به ليتواني اطلاعات كاملي از جاذبه هاي گردشگري و تاريخي اين كشور به دست آوريد به طور حتم خواهيد توانست به آساني از خاص ترين و زيباترين جاذبه هاي اين كشور ديدن كنيد، زيرا همانطور كه مي دانيد اين كشور داراي جاذبه هاي متعددي است و بازديد از همه آنها امكان پذير نمي باشد. در اين بين از جمله مهمترين جاذبه هاي ليتواني شامل كليساي جامع ويلنيوس، موزه ملي ليتواني، دانشگاه ويلنيوس، پارك اروپا، محلي قديمي ويلنيوس، قلعه كاي ونوس، پارك ملي اوكستيتيا، شهر پلاتاي، شهر آنيكاي، شهر كارنامه و دروازه داون مي باشد.

[caption id="attachment_6006" align="aligncenter" width="780"]سفر به ليتواني سفر به ليتواني[/caption]

سفر به ليتواني براي ديدن رواديد

علاوه بر وجود جاذبه‌هاي گردشگري تاريخي متعدد در ليتواني افراد زيادي كه قصد سفر به ليتواني را دارند براي تماشاي رويدادها و فستيوال هاي خاص به اين كشور مي روند كه اين امر موجب افزايش دريافت ويزاي ليتواني در چند سال اخير شده است. هر ساله تعداد زيادي جشنواره و نمايشگاه هاي مختلف در كشور ليتواني برگزار مي شود كه يكي از مهمترين و پرطرفدارترين اين جشنواره‌ها، جشنواره جواهرات و جشنواره‌هاي هنري مي‌باشد.

جشنواره انيميشن تنين اينديس از جمله معروف ترين جشنواره ها و فستيوال هاي ليتواني مي باشد كه هر ساله در ماه دسامبر در شهر ويلنيوس يعني پايتخت اين كشور برگزار مي شود. همچنين جشنواره مهمي در زمينه موسيقي به نام جشنواره گراناتوس برگزار مي شود كه در اين جشنواره بهترين آثار موسيقي در زمينه راك و بلوز اجرا مي شود. با وجود اين عوامل مي توانيد بنا به سليقه خود يكي از جشنواره هاي برگزار شده در ليتواني را انتخاب كنيد و در زمان برگزاري آن به اين كشور زيبا سفر كنيد.

[caption id="attachment_6007" align="aligncenter" width="780"]سفر به ليتواني سفر به ليتواني[/caption]

هزينه غذا در سفر به ليتواني

قبل از اقدام به تهيه بليط ليتواني و سفر به اين كشور به طور حتم يكي از مواردي كه مورد بررسي قرار مي گيرد، هزينه غذا و خورد و خوراك مي باشد زيرا اين امر موجب مي‌شود كه با دانستن هزينه سفر افراد بهتر بتوانند براي سفر به اين كشور  برنامه‌ريزي كنند. توجه داشته باشيد كه هزينه غذا در كشور ليتواني تقريبا كم است و مي توانيد با كمي برنامه ريزي با پرداخت پول كمي بهترين غذاهاي اين كشور را نوش جان كنيد.

با وجود اين كه در اين شهر رستوران ها و فست فودي هاي متعددي وجود دارد اگر تمايل داشته باشيد در يكي از لوكس ترين رستوران هاي آن غذا ميل كنيد به طور حتم بايد پول بيشتري نسبت به ديگر اماكن بپردازد. اما اگر دوست داشته باشيد كه كم هزينه ترين وعده غذايي را ميل كنيد خريد يك ساندويچ مك دونالد مي‌تواند مناسب باشد.

[caption id="attachment_6013" align="aligncenter" width="780"]سفر به ليتواني سفر به ليتواني[/caption]

هزينه حمل و نقل در سفر به ليتواني

در كنار هزينه خورد و خوراك هزينه حمل و نقل از جمله موارد ديگري است كه بسيار مورد توجه قرار مي گيرد. لازم است بدانيد با توجه به اين كه ليتواني از جمله كشورهاي اروپايي و جزو كشورهاي پيشرفته است وسايل نقليه متعددي براي حمل و نقل در اين كشور وجود دارد كه افراد مي‌توانند بنا به سليقه خود نوعي از آن را انتخاب كنند. مثلا اتوبوس‌ها، اتوبوس هاي برقي، تراموا، قطار بين شهري و تاكسي ها از مهمترين دسته هاي وسايل حمل و نقل در ليتواني هستند كه مي توانيد براي كاهش هزينه هاي سفر به ليتواني از اتوبوس ها استفاده كنيد و يا براي راحتي بيشتر در اين سفر از تاكسي استفاده كنيد.

[caption id="attachment_6009" align="aligncenter" width="780"]هزينه حمل و نقل هزينه حمل و نقل[/caption]

خريد سوغات در سفر به ليتواني

يكي از موارد جدايي ناپذير در هنگام سفر خريد سوغاتي براي دوستان و عزيزان مي باشد. در اين بين اگر قصد سفر به ليتواني را داريد بهتر است بهترين مراكز خريد اين شهر را شناسايي كنيد تا بتوانيد اجناسي لوكس و در عين حال با قيمت مناسب خريداري نماييد. اين كشور از جمله كشورهايي بود كه داراي فضاي خريد بسيار متعددي است و كيفيت محصول آن خوب و مناسب مي باشد.

توجه داشته باشيد كه بيشتر رستوران ها، فروشگاه ها و سوپر ماركت هاي كشور ليتواني به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند كه در اين بين مهمترين مراكز خريد ليتواني شامل مركز خريد آكروپوليس در شهر كلايپدا، مركز خريد ريو در شهر پانوزيز، مركز خريد آكروپوليس در شهر كاوناس، مركز خريد آكروپوليس در شهر ويلنيوس، مركز خريد و تفريحي مگا در شهر كاوناس و مركز خريد و تفريحي پاروناما در شهر ويلنيوس مي باشد.

[caption id="attachment_6010" align="aligncenter" width="780"]خريد سوغات خريد سوغات[/caption]

نكات مهم در سفر به ليتواني

علاوه بر آنچه در اين مقاله در مورد سفر به ليتواني ذكر شد موارد ديگري نيز وجود دارد كه بايد مورد توجه قرار گيرد. جالب است بدانيد كه مردم اين كشور در هنگام برگزاري جشن ها و فستيوال ها لباس سنتي مي پوشند كه مي توانيد در سفر به به اين كشور اين لباس ها را ببينيد. همچنين وجود لك لك هاي زياد در اين كشور مي‌تواند فضاي جذاب به وجود آورد به طوري كه اين كشور به كشور لك لك ها نيز مشهور است. توجه داشته باشيد كه  لازم است در هنگام سفر به كشور ليتواني بدانيد كه مردم اين كشور در زمان سلام كردن دست مي‌دهند و لبخند مي‌ زنند كه رعايت اين موارد مي‌تواند براي آنها بسيار مهم باشد.

درصورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص بليط ليتواني، وقت سفارت ليتواني، ويزاي ليتواني، تور ليتواني ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.