درباره چك

۷ بازديد

درباره چك

درباره چك

جمهوري چك به دليل وجود مراكز گردشگري فراوان و همچنين آب و هواي مناسب مورد توجه خيلي عظيمي از گردشگران قرار مي گيردكه با استفاده از تور چك به اين كشور سفر ميكنند. چك از تقسيم كشوري به نام چك اسلواكي پديد آمد و چك اسلواكي به دو كشور چك و اسلواكي تقسيم شد. در ادامه توضيحات كامل تري درباره چك ارائه شده است:

جمهوري چك را مي توان مهد تمدن اروپا دانست كه در قلب اروپا مركزي واقع شده و عروس اروپا ناميده شده است. نقاط گردشگري و جاذبه هاي طبيعي بسياري در اين كشور واقع شده كه باعث جلب توجه بسياري از گردشگران شده است. جمهوري چك مملو از بازار هاي لوكس و مدرن مي باشد كه سفري لذت بخش برايتان مهيا خواهد نمود. جمهوري چك سرزميني كوهستاني بوده كه مي توان گفت كوهستان ها ديواره اي به دور اين كشور به حساب مي آيند. سرزمين كوچك چك تشكيل شده از دهكده ها و مراكز آب درماني و ... مي باشد كه سبب جلب توجه گردشگران مي شود. زيبائي شهر هاي چك زبانزد مي باشد و بهترين شهر آن كه عروس اروپا ناميده شده است شهر پراگ مي باشد كه به دليل گردشگري بودن اين شهر رستوران ها و هتل هاي بسياري آماده خدمات رساني به گردشگران مي باشد.

[caption id="attachment_6340" align="aligncenter" width="800"]درباره چك درباره چك[/caption]

آب و هوا و بهترين زمان سفر به چك

جمهوري چك آب و هوايي مناسب داشته و براي زندگي مناسب خواهد بود آب و هواي چك تا حدودي مرطوب بوده و زمستان هايي سرد و تابستان هايي گرم دارد.  بارش در تمام فصول در اين كشور ديده مي شود و فصل پربارش آن را مي توان فصل پاييز دانست. در هنگام سفر به چك بهتر است لباس گرم به همراه داشته باشيد تا هيچ مشكلي برايتان بوجود نيايد.در ادامه توضيحات كامل تري درباره چك ارائه شده است:

بهترين زمان سفر به چك را مي توان فصل بهار و پاييز دانست چرا كه آب و هوايي مناسب داشته و به راحتي مي توان در اين كشور به سير و سياحت پرداخت فصل پاييز با اينكه بارش فراواني دارد اما به دليل مناسب بودن آب و هواي اين فصل فصل خوبي براي سفر خواهد بود. همچنين در زمان سفر بهتر است زمان فستيوال ها را نيز در نظر بگيريد تا سفري پر از هيجان تجربه نمائيد.

[caption id="attachment_6341" align="aligncenter" width="800"]آب و هوا و بهترين زمان سفر به چك آب و هوا و بهترين زمان سفر به چك[/caption]

موقعيت جغرافيايي جمهوري چك

آنچه درباره چك قابل توضيح است موقعيت جغرفيايي اين كشور است .چك از جدا شدن كشوري به نام چكسلواكي در سال ۱۹۹۳ به وجود آمد و از تاريخ پس از ۲۰۰۴ به عنوان يكي از كشور هاي اروپا شناخته شد. مرز هاي چك از شمال با لهستان، از جنوب به اتريش، از غرب و شمال غربي به آلمان و از شرق با اسلواكي همسايه مي باشد. چك در مركز قاره اروپا قرار گرفته و پايتخت آن پراك مي باشد كه مناطق گردشگري بسياري داشته و مورد توجه بسياري از گردشگران قرار گرفته است. اين كشور كمتر از ۸۰ هزار كيلومتر مربع وسعت داشته و بيش از ۱۰ ميليون نفر جمعيت دارد. بلندترين ناحيه اين كشور كوه اسنزكا مي باشد كه بيش از۱۶۰۰متر ارتفاع دارد همچنين پست ترين منطقه چك در نزديكي هونسكو و در جايي كه روز آلپ اين كشور را ترك مي كند واقع شده است كه سطح آن از دريا ۱۷متر مي باشد.همواره مسافران با استفاده از تور چك به اين كشور كرده و از آن ديدن ميكنند.

[caption id="attachment_6342" align="aligncenter" width="800"]موقعيت جغرافيايي جمهوري چك موقعيت جغرافيايي جمهوري چك[/caption]

مذاهب و اعتقادات جمعيت چك

بيشتر مردم چك مسيحي بوده و ۳۹ درصد مردم آن را كاتوليك ها تشكيل مي دهند و بقيه مردم آن را ارتدكس ها و پروتستان ها تشكيل مي دهند. چك از كشورهاي چند فرقه اي است كه به دليل كمونيستي بودن مردم چك مردم توانايي اعلام دين خود را نخواهند داشت. آنچه درباره چك قابل توجه است دين و مذهب اين كشور است .تقريبا تمامي مردم اين كشور را مسيحيان تشكيل داده اند كه طي آخرين آمارگيري ۳۸ درصد مردم چك را مردم با ايمان و بيش از ۵۲ درصد مردم آن را مردم ملحد تشكيل مي دهند. مردم چك طبق گزارشات اعلام مي نمايند كه داشتن دين در زندگي فرد بسيار موثر خواهد بود اما دولت كاتوليك چك سبب شده كه هيچ كسي توانايي ذكر نوع دين خود را نداشته باشد. ۲/۲۰ درصد مردم چك كاتوليك،  ۶/۴ درصد پروتستان، ۳ درصد ارتدكس و ۴/۱۲ درصد شهروندان را ساير اديان تشكيل مي دهد.

[caption id="attachment_6343" align="aligncenter" width="800"]مذاهب و اعتقادات جمعيت چك مذاهب و اعتقادات جمعيت چك[/caption]

جاذبه هاي گردشگري چك

كشور چك مملو از مناطق گردشگري و تاريخي مي باشد كه سبب هرچه لذت بخش تر شدن سفر خواهد شد. آنچه درباره چك قابل اهميت است جاذبه هايه گردشگري اين كشور است.از جمله مهمترين مراكز گردشگري جمهوري چك مي توان به رودخانه ولتاوا اشاره كرد كه در شهر پراگ واقع شده و اين شهر را به دو بخش تقسيم نموده است كه گشت با قايق در اين رودخانه بسيار لذت بخش خواهد بود. پل چارلز از ديگر اماكن گردشگري پراگ است كه قدمتي بيش از۶۰۰سال داشته و زيبايي و ساخت منحصر به فرد آن بسيار ديدني خواهد بود كه بر روي رودخانه ولتاوا كشيده شده است. قلعه پراگ از ديگر اماكن ديدني و گردشگري جمهوري چك مي باشد كه نمي توان آن را فقط به عنوان قلعه شناخت و از كليساها و باغ هاي زيبايي تشكيل شده است و همين امر سبب ثبت نام اين قلعه به عنوان بهترين قلعه شده است. كليسا هاي گنبدي شكل و برج هاي مرتفع از ديگر مراكز ديدني شهر پراگ به شمار مي آيند.همواره مسافران با استفاده از تور چك به اين كشور كرده و از آن ديدن ميكنند.

 
[caption id="attachment_6344" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي گردشگري چك جاذبه هاي گردشگري چك[/caption]

موزه هاي جمهوري چك

پراگ موزه هاي بسياري را در خود جاي داده است كه نمايانگر تاريخ و هنر و همچنين معماري پراگ مي باشد.آنچه درباره چك ميتوان بيان كرد موزه هايه آن است. از موزه هاي پراگ مي توان به موزه كافكا پراگ اشاره كرد كه خانه شاعري معروف به نام كافكا مي باشد كه مي توانيد تمامي اقلام زندگي اين هنرمند را در اين موزه بازديد نماييد همچنين مجسمه كافكا در ورودي اين موزه قرار داده شده كه هنر معماري را به نمايش درآورده است. مهم ترين موزه چك موزه ملي پراگ مي باشد كه بيش از ۱۴ ميليون اقلام تاريخي در اين موزه نگهداري مي شود اين موزه تشكيل شده از ۶ ساختمان مي باشد كه هر ساختمان مربوط به يك نوع اثر مي باشد. موزه يهوديان پراگ نيز يكي از موزه هاي سرشناس پراگ مي باشد و تمامي آثار مربوط به يهوديان در اين موزه به نمايش گذاشته شده است.

[caption id="attachment_6345" align="aligncenter" width="800"]موزه هاي جمهوري چك موزه هاي جمهوري چك[/caption]

شهر هاي معروف چك

پراگ كه پايتخت جمهوري چك مي باشد از اهميت بيشتري بين ديگر شهرهاي چك برخوردار مي باشد و مناطق گردشگري بسياري را در خود جاي داده است همچنين پايتخت سياسي چك بوده و عوامل مربوط به حكومت در اين شهر پردازش مي شود. در ادامه توضيحات كامل تري درباره چك ارائه شده است

برنو نيز از ديگر شهر هاي معروف جمهوري چك مي باشد كه زيبايي ساخت شهر و مدرن بودن ساختار شهر سبب لذت بخش تر شدن گشت در اين شهر خواهد شد همچنين وجود مراكز گردشگري و تاريخي در اين شهر سبب تمايز اين شهر با ديگر شهرهاي جمهوري چك شده است. شهر اوستراوا نيز از ديگر شهر هاي تاريخي و حائز اهميت در جمهوري چك مي باشد كه زيبائي هاي اين شهر و كاخ ها و كليسا هاي آن از عوامل تمايز اين شهر مي باشد.

[caption id="attachment_6346" align="aligncenter" width="800"]شهر هاي معروف چك شهر هاي معروف چك[/caption]

هتل هاي جمهوري چك

آنچه درباره چك ميتوان توضيح داد خدمات هتل داري در اين كشور است .هتل هاي بسياري در سطح جمهوري چك آماده خدمات رساني به گردشگران مي باشند كه به هتل هاي لوكس و ساده تقسيم مي شوند كه قيمت هاي متفاوتي نيز خواهند داشت. از بهترين هتل هاي پراگ مي توان به هتل هيلتون اشاره كرد كه امكانات اين هتل سبب تمايز آن شده است كه نزديكي آن به مراكز گردشگري پراگ سبب مورد توجه قرار گرفتن آن شده است. هتل پاريس پراگ از ديگر هتل هايي است كه توجه گردشگران بسياري را به خود جلب كرده است چرا كه بافت قديمي خود هتل نيز ديدني خواهد بود. ساختمان قديمي اين هتل و امكانات آن اقامتي آرام براي گردشگران مهيا خواهد نمود. از ديگر هتل هايي كه هم به مراكز گردشگري پراگ نزديك مي باشد و هم امكانات فوق العاده ارائه مي دهد مي توان به هتل ماريوت پراگ اشاره كرد.

[caption id="attachment_6339" align="aligncenter" width="800"]هتل هاي جمهوري چك هتل هاي جمهوري چك[/caption]

سوغاتي هاي جمهوري چك

از جمله سوغاتي هاي جمهوري چك مي توان به ويفر اسپا اشاره كرد كه از ابتداي سال ساخت آن ظاهرش تغيير نكرده است و مخلوطي از انواع مغزها مي باشد كه به عنوان بهترين سوغاتي جمهوري چك از آن ياد مي شود. از ديگر سوغات چك ظروف كريستالي بوهميا مي باشد كه جنس محصول و زيبائي منحصر به فردش سبب مشهوريت آن شده كه مي توان آن را از جمله بهترين سوغاتي هاي چك به حساب آورد. چيني و سراميك چك و سنگ گارنت نيز از ديگر سوغاتي هاي چك مي باشد. از ديگر سوغات هاي جمهوري چك مي توان به زيور آلات، سي دي موسيقي كلاسيك، عروسك خيمه شب بازي چك و نقاشي هاي آلفونس اشاره كرد.

درصورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص وقت سفارت چك، ويزاي چك، تور چك ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.