درباره اسپانيا

۸ بازديد

 درباره اسپانيا

 درباره اسپانيا

 در اين قسمت اطلاعات كلي درباره اسپانيا را براي شما مطرح كرده ايم كه به شناخت هر چه بيشتر شما از اين كشور كمك خواهد كرد .كشور اسپانيا  تمدن و زبان و فرهنگ مختص به خود همواره يكي از مهمترين كشورهاي جهان مي باشد . كشور اسپانيا داراي جاذبه ها و مكان هاي ديدني  فراواني مي باشد كه همواره مورد  توجه گردشگران بوده است .هر ساله مسافران زيادي با استفاده از تور اسپانيا به اين كشور سفر كرده واز آن ديدن ميكنند.

كشور اسپانيا

كشور اسپانيا با فرهنگ، تمدن، زبان و آثار تاريخي كه در دل دارد همواره يكي از مهمترين و زيباترين كشورهاي اروپا و جهان بوده است . سواحل زيبايي كه در اطراف آن قرار گرفته است بر شكوه و عظمت آن افزوده است به گونه اي كه سالانه ميليون ها گردشگر براي ديدن زيبايي هاي اين كشور به آن جا سفر مي كنند . درباره اسپانيا آنچه حائز اهميت است تاريخ و تمدن اين كشور است كه تاريخي بسيار باشكوه پشت سر اين كشور قرار گرفته است كه بر تمدن و فرهنگ آن جلوه ي خاصي داده است . در سال ۲۰۰۷ اسپانيا ،  رتبه ي ۱۱ اقتصاد دنيا را در دست گرفت و اينك با گسترش فرصت هاي شغلي فراوان در اين كشور همواره مورد توجه بسياري از تاجران و سرمايه گذاري قرار گرفته است. كشور اسپانيا سرشار از الهام براي بسياري از نويسندگان و شاعران نيز بوده  به همين دليل افراد مشهور بسياري در عرصه ي هنر و فرهنگ نيز در اين كشور وجود دارد.

حكومت در اسپانيا

 حكومتي كه بر كشور اسپانيا  حاكم مي باشد حكومت پادشاهي مشروطه و موروثي بوده كه در مجلس آن نيز ۲ حزب براي قانون گذاري انتخاب شده است . نخست وزير كشور اسپانيا  كه همان حكم رييس جمهور اسپانيا را دارد توسط پادشاه اسپانيا معرفي و منصوب مي گردد البته بعد از انتخابات انجام شده در مجلس و بررسي هاي لازم توسط كنگره مي تواند به كار گمارده شود . البته در طول تاريخ حكومت اسپانيا دستخوش تغييرات زيادي بوده ولي حكومت پادشاهي همواره پا بر جا بوده است .

[caption id="attachment_6326" align="aligncenter" width="800"]حكومت در اسپانيا حكومت در اسپانيا[/caption]

جغرافياي اسپانيا

كشور اسپانيا ، كشور مستقل در شبه جزيره ي ايبري مي باشد كه در جنوب غربي اروپا واقع گرديده و از جمله كشورهاي پيشرفته ي اين كشور به شمار مي آيد .آنچه درباره اسپانيا قابل توجه است موقغعيت جغرفيايي اين كشور است كه از دو سمت توسط درياي مديترانه احاطه گرديده است كه همين امر بر آب و هواي اين كشور و پيشرفت تجارت بندري آن تاثير فراوان گذاشته است . از همسايه هاي آن مي توان به كشور پرتغال، فرانسه، مراكش اشاره كرد . البته از سمت غرب نيز با اقيانوس اطلس مرز مشترك دارد در واقع مي توان گفت از هر بخش اين كشور به دريا راه وجود دارد . در حالت كلي مساحت آن نيز يك سوم مساحت ايران مي باشد و در رتبه بندي هاي مساحت در جهان رتبه ي ۵۰ را دارد . البته دومين كشور بزرگ قاره ي اروپا نيز مي باشد .هر ساله مسافران زيادي با استفاده از تور اسپانيا به اين كشور سفر كرده واز آن ديدن ميكنند.

[caption id="attachment_6327" align="aligncenter" width="800"]جغرافياي اسپانيا جغرافياي اسپانيا[/caption]

جمعيت و مذهب مردم

جمعيت كشور اسپانيا طبق آخرين سرشماري كه انجام شده بالغ بر ۴۵ ميليون است و ۵۶ امين كشور پرجمعيت دنيا مي باشد . اگر چه نزديك به ۴۵ درصد مردم آن را كاتوليك ها تشكيل مي دهند . به صراحت مي توان گفت كه مردم اين كشور نژاد پرست نيستند به همين دليل معمولا گردشگران در طول سفر خود از اين برخورد مردم اسپانيا خوشحال مي شوند.انچه درباره اسپانيا قابل توجه بشمار مي آيدنژاد پرستي مردم اين كشور است . شما نيز در تعامل با مردم اسپانيا مي توانيد شاهد اين رفتارشان شويد . امنيت بالايي نيز در بسياري از شهر هاي كشور اسپانيا  حاكم است كه اين امر نيز سفر گردشگران را به اين كشور مطلوب ساخته است .

[caption id="attachment_6328" align="aligncenter" width="800"]جمعيت و مذهب مردم جمعيت و مذهب مردم[/caption]

آب و هواي اسپانيا

آب و هواي حاكم بر كشور اسپانيا  بسيار متغير مي باشد به گونه اي كه هر يك از بخش هاي آن داراي آب و هواي ويژه اي است . معمولا بخش هاي شمالي كشور داراي آب و هواي معتدل و كوهستاني بوده و بخش هاي جنوبي و مركزي و شرقي داراي آب و هواي مديترانه اي بوده است به همين دليل معمولا زمستان هاي طاقت فرسا در اين قسمت ها ديده نمي شود . جنوب شرقي كشور بالعكس داراي زمستان هاي سرد و تابستان هاي داغ مي باشد . اگر شما در طول سفر خود به اسپانيا به دنبال اين هستيد كه محل خنكي را انتخاب كنيد معمولا مناطق كوهستاني اين كشور پيشنهاد مي شود

[caption id="attachment_6329" align="aligncenter" width="800"]آب و هواي اسپانيا آب و هواي اسپانيا[/caption]

زبان رايج مردم اسپانيا

درباره اسپانيا بهتر است بدانيد كه بيشتر مردم اين كشور به زبان اسپانيايي صحبت مي كنند . البته در شمال شرقي كشور اسپانيا ، مردم كاتالان و در شمال غربي كشور اسپانيا  مردم گاليسين به زبان خاص خود صحبت مي كنند . البته در شمال آن برخي افراد به زبان باسك تكلم دارند . زبان اسپانيايي علاوه بر اسپانيا، زبان اصلي كشورهاي مهم ديگري از جمله آرژانتين، ونزوئلا، مكزيك، كوبا و ... مي باشد به طوري كه در كل دنيا ۳۳۲ ميليون نفر به زبان اسپانيايي صحبت مي كنند. البته در سال هاي اخير توجه به زبان اسپانيايي افزايش پيدا كرده است و افراد بسياري علاقه مند به يادگيري اين زبان زنده ي دنيا هستند.

[caption id="attachment_6330" align="aligncenter" width="800"]زبان رايج مردم اسپانيا زبان رايج مردم اسپانيا[/caption]

مهمترين شهرهاي اسپانيا

آنچه درباره اسپانيا در اين بخش توضيح ميدهيم اهميتد اين كشور است. كشور اسپانيا  داراي ۱۷ ايالت مي باشد كه هر كدام از اين ايالت ها به طور جداگانه داراي مركز و دولت محلي خاصي مي باشد كه توسط مجلس و دولت محلي خود نيز اداره مي شود ولي در حالت كلي همه ي ايالت ها زير نظر دولت اصلي اسپانيا مي باشد . مادريد به عنوان پايتخت اسپانيا يكي از مهمترين شهرهاي اين كشور است كه هر ساله مسافران زيادي با استفاده از تور اسپانيا به اين شهر سفر كرده واز آن ديدن ميكنند. از ديگر شهر هاي بزرگ اسپانيا مي توان به بارسلون، سويا، والنسيا، سگويا، گرانادا، مالاگا اشاره كرد .

[caption id="attachment_6331" align="aligncenter" width="800"]مهمترين شهرهاي اسپانيا مهمترين شهرهاي اسپانيا[/caption]

ادبيات و فرهنگ در كشور اسپانيا

ادبيات و فرهنگ اسپانيا همواره در ادبيات جهاني جايگاه ويژه اي داشته است به گونه اي كه بسياري از آثار هنري اين كشور به زبان هاي ديگر ترجمه شده است . درباره ي اسپانيا بهتر است بدانيد كه هنرمندان سرشناس اين كشور شهرت جهاني دارند كه از جمله آن ها مي توان به ميگل سروانتس اشاره كرد كه خالق آثار بي نظيري مانند دون كيشوت است . ارنست همينگوي، نويسنده ي بسيار ماهر توانست با كتاب زنگ ها براي كه به صدا مي آيد در سراسر جهان غوغاي خاصي ايجاد كند . در بين هنرمندان اسپانيا مي توان موسيقيدان هاي بسيار برجسته اي را نيز ديد رقص و موسيقي فلامنكو تقريبا از فرهنگ اسپانيا جداناپذير است درباره اسپانيا بهتر است بدانيد كه هدف بيشتر گردشگران براي سفر به اسپانيا بيشتر به منظور آشنايي با فرهنگ و ادبيات اين كشور مي باشد .

[caption id="attachment_6332" align="aligncenter" width="800"]ادبيات و فرهنگ در كشور اسپانيا ادبيات و فرهنگ در كشور اسپانيا[/caption]

جاذبه هاي گردشگري اسپانيا

 جاذبه هاي بسياري در كشور اسپانيا  وجود دارد كه سبب شده است يكي از پرترددترين كشورها در قاره اروپا باشد به گونه اي كه هر سال تورهاي فراواني براي سفر به اسپانيا برگزار مي شود كه توسط گردشگران نيز بسيار مورد توجه قرار مي گيرد . درباره ي اسپانيا بهتر است بدانيد كه در حالت كلي صنعت گردشگري در اين كشور از اهميت ويژه اي برخوردار است و درآمدهاي هنگفتي از اين صنعت به دست مي آيد به همين دليل دولت اسپانيا به گسترش امكانات رفاهي گردشگران توجه ويژه اي دارد . از مهمترين مكان هاي ديدني كشور اسپانيا ، جزاير قناري است كه منظره ي طبيعي بسيار ديدني با انواع مختلفي از آبزيان را براي گردشگران فراهم كرده است . شهر مادريد با سبك مدرن و سنتي در كنار هم همواره مركز اصلي مقصد گردشگران بوده است . درباره اسپانيا آنچه حائز اهميت است تاريخ و تمدن اين كشور است كه تاريخي بسيار باشكوه پشت سر اين كشور قرار گرفته است .بسياري از آثار تاريخي موجود در اين شهر همواره ديدگان گردشگران را روشن مي كند . مجسمه هاي گوناگون مربوط به قرن هاي قبل را مي توانيد در سراسر شهر مادريد مشاهده كنيد . موزه ي دل پرادو نيز از مشهورترين موزه ها در اروپا مي باشد كه آثار بسيار بي نظير را نگه داري مي كند . كليساي ساگرادا فاميليا در شهر بارسلونا يك اثر معماري بي نظيري مي باشد كه مملو از رنگ هاي گوناگون است . كاستا براوا از زيباترين ساحل هاي اسپانيا مي باشد كه كه امكان انجام ورزش هاي آبي از جمله موج سواري، كايت سواري و اسكي روي آب فراهم مي باشد . قصر سلطنتي مادريد كه محل اقامت رسمي پادشاه اسپانيا است همواره در برگزاري مراسم هاي ويژه و جشن ها مورد توجه اهالي اسپانيا و حتي گردشگران قرار مي گيرد . در طول سفر به كشور اسپانيا  حتما سعي كنيد از مكان هاي ديدني آن بازديد كنيد .

[caption id="attachment_6333" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي گردشگري اسپانيا جاذبه هاي گردشگري اسپانيا[/caption]

درصورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص بليط اسپانيا، وقت سفارت اسپانيا، ويزاي اسپانيا، تور اسپانيا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.