درباره فنلاند

۲۰ بازديد

درباره فنلاند

درباره فنلاند

كشور فنلاند از جمله مرفه ترين كشورهاي جهان به حساب مي آيد كه شهرت بسياري در بين ديگر كشورهاي اروپايي به خود اختصاص داده است. اين كشور مناطق گردشگري تاريخي و همچنين لوكس و مدرن بسياري را در خود جاي داده است كه گردشگران مي توانند با بازديد از اين مركز به فرهنگ و تاريخ فنلاند پي ببرند. در ادامه توضيحات كامل تري درباره فنلاند ارائه كرده ايم:

كشور فنلاند از جمله مرفه ترين كشورهاي اروپايي است كه هر ساله گردشگران بسياري را به خود جذب مي نمايد. بافت مدرن شهر به همراه فرهنگ مردم كشور فنلاند سبب شده است كه افراد بسياري به فكر سفر به اين كشور باشند. فنلاند را نمي توان از مناطق تاريخي آن شناخت و مدرن بودن كشور فنلاند سبب تمايز آن از ديگر كشورهاي اروپايي شده است. در اين مقاله به بررسي ريز به ريز مزاياي سفر به فنلاند و ويژگي هاي اين كشور پرداخته ايم كه در بين كشورهاي برتر جهان بوده است و هر سال در رتبه بندي مرفه ترين كشور و همچنين شاد بودن مردم در بين ۵ كشور اول جهان مي باشند. همچنين صنعت در اين كشور اهميت به خصوصي دارد و بسياري از لوازم مصرفي و كاربردي در اين كشور توليد مي شود.همه ساله افراده زيادي با استفاده از تور فنلاند به اين كشور سفر كرده و از آن د يدن ميكنند.

[caption id="attachment_6493" align="aligncenter" width="800"]درباره فنلاند درباره فنلاند[/caption]

آب و هوا و بهترين زمان سفر به فنلاند

درباره فنلاند و آب و هواي آن ميتوان گفت :آب و هواي فنلاند ملايم است و همين امر سبب توجه بسياري از گردشگران به اين كشور شده است. وجود درياچه هاي فراوان در اين كشور تعادل آب و هوايي ايجاد كرده است و سبب مناسب بودن آب و هواي كشور فنلاند در تمامي فصول شده است. كشور فنلاند از جمله كشورهاي سرد جهان به شمار مي آيد كه در زمستان ها شاهد يخبندان در اين كشور هستيم و زمستان هاي بسيار سرد دارد كه زندگي در اين كشور را سخت نموده است سفر به فنلاند در فصل زمستان دشوار خواهد بود البته برخي افراد فصل زمستان را انتخاب مي نمايند چرا كه ورزش هاي برفي نيز هيجان ويژه اي خواهد داشت. اما چنانچه مي خواهيد در بهترين زمان از نظر آب و هوا به سفر فنلاند بپردازيد اواخر فصل بهار و تابستان مناسب ترين زمان خواهد بود.

[caption id="attachment_6494" align="aligncenter" width="800"]آب و هوا و بهترين زمان سفر به فنلاند آب و هوا و بهترين زمان سفر به فنلاند[/caption]

جغرافياي فنلاند

فنلاند كشوري وسيع است كه از نظر وسعت هشتمين كشور اروپا به حساب مي آيد. اما تراكم جمعيت در اين كشور كمتر از ديگر كشورها است. رفاه حال مردمان اين كشور سبب رضايت كامل از حكومت گشته است. كشور فنلاند از شمال با نروژ، از شرق با روسيه و از غرب با سوئد همسايه مي باشد. در ادامه توضيحات كامل تري درباره فنلاند ارائه كرده ايم:

خليج فنلاند در جنوب اين كشور و درياي بالتيك در جنوب غربي اين كشور واقع شده است. فنلاند شمالي ترين كشور اروپايي است كه به اقيانوس منجمد شمالي بسيار نزديك مي باشد اما راهي به اقيانوس منجمد ندارد. كشور فنلاند منطقه اي پست و كم ارتفاع است و از نظر داشتن درياچه از ديگر كشورها تمايز دارد كه به همين دليل به سرزمين هزار بركه معروف مي باشد چرا كه بيش از ۱۰ درصد خاك اين كشور را درياچه ها تشكيل مي دهند.

[caption id="attachment_6495" align="aligncenter" width="800"]جغرافياي فنلاند جغرافياي فنلاند[/caption]

تاريخ كشور فنلاند

قبل از قرن اول و دوم در منطقه كنوني فنلاند هيچگونه سكنه اي نبود و پس از قرن دوم مردماني از بخش هاي جنوبي سواحل فنلاند به اين سرزمين آمده اند كه فين ها ناميده مي شده اند. در قرن دوازدهم فنلاند به وسيله روس ها مورد تهديد قرار گرفت و جنگ هاي بسياري را تجربه كرد و سران اين كشور جهت رفع اين مشكل از كشور سوئد درخواست ياري كردند كه به عنوان سرزميني از سوئد ناميده شدند.در ادامه توضيحات كامل تري درباره فنلاند و تاريخ آن ارائه كرده ايم:

پس از پيوستن فنلاند به سوئد جنگ در ميان روسيه و سوئد درگرفت كه در نتيجه اين جنگ ها فنلاند به روسيه داده شد. مردمان فنلاند تمامي سختي ها را متحمل شدند و در مقابل روسي ها مقاومت نمودند اما پس از گذشت سال ها كه در روسيه انقلاب روي داد، در سال ۱۹۱۷ استقلال اين كشور توسط مجلس اعلام شد و ۳ سال پس از آن استقلال فنلاند به رسميت شناخته شد.

[caption id="attachment_6496" align="aligncenter" width="800"]تاريخ كشور فنلاند تاريخ كشور فنلاند[/caption]

فرهنگ مردم فنلاند

درباره فنلاند فرهنگ آن ميتوان گفت كه اين كشور از جمله كشورهاي پيشرو در انواع ورزش ها مي باشد كه شاهد برگزاري انواع مسابقات در اين كشور هستيم. از جمله موفقيت هاي ورزشي اين كشور مي توان به اتومبيل راني و قهرماني فرمول وان اشاره كرد. از جمله مهمترين رويدادهاي ورزشي و تاريخ فنلاند مي توان به پاوو نورمي و لاسه ويرن اشاره نمود. شخصيت هاي فوتبالي و ورزشي بسياري در اين كشور پرورش يافته اند. مردم فنلاند مردماني حساس هستند و بر روي نام كشور خود تعصب بالايي دارند به همين سبب تمامي خبرهاي مربوط به كشور خود را مو به مو دنبال مي كنند و از موفقيت هاي كشور خود شاد مي شوند. كشور فنلاند مهد تكنولوژي است. همچنين سازنده نوكيا و لينوكس است و محصولات با كيفيت اين كشور سبب محبوبيت يافتن اين كشور در جهان شده است.

[caption id="attachment_6497" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم فنلاند فرهنگ مردم فنلاند[/caption]

جمعيت كشور فنلاند

جمعيت فنلاند بيش از ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر مي باشد اما وسعت اين كشور بزرگ است و مردم در جاي جاي اين كشور پراكنده شده اند. در ادامه توضيحات كامل تري درباره فنلاند جمعيت اين كشور  ارائه كرده ايم:اميد به زندگي براي زنان ۸۲/۲ درصد و براي مردان ۷۵/۲ درصد اندازه گيري شده است. چند فرقه اي در فنلاند ديده مي شود اما بسياري از مردم آن را مسيحيان تشكيل مي دهند كه طبق آخرين سرشماري بيش از ۸۴ درصد بوده است. به همين سبب كليساهاي بزرگي در سطح كشور فنلاند جهت عبادت اين فرقه در نظر گرفته شده است. بقيه مردم فنلاند يهودي و يا پيرو اسلام مي باشند كه دين اسلام بيشتر از يهوديت در اين كشور رايج مي باشد اما برخي از مردم اين كشور را نيز افراد بي دين تشكيل مي دهند. مردم فنلاند به زبان فنلاندي سخن مي گويند كه تلفيقي از زبان مجاري مي باشد و بسياري به دليل داشتن تناسب ابن كشور با كشورهاي دانمارك، نروژ و سوئد كه فرهنگي مانند هم دارند را هم رده يكديگر در نظر مي گيرند.

[caption id="attachment_6498" align="aligncenter" width="800"]جمعيت كشور فنلاند جمعيت كشور فنلاند[/caption]

جاذبه هاي گردشگري فنلاند

كشور فنلاند جاذبه هاي طبيعي بسياري را در دل خود جاي داده است كه مورد توجه بسياري از گردشگران قرار مي گيرد.درباره فنلاند و مناطق گردشگري آن ميتوان به اقامتگاه زمستاني ليواي اشاره نمود كه طبيعت دست نخورده آن به همراه امكانات فراهم شده قطعا توجه شما را جلب خواهد نمود. در اين اقامتگاه تمامي امكانات ورزشي از قبيل سورتمه، اسكي روي يخ و ماهيگيري ارائه شده اند كه امكان استفاده از آنها براي عموم وجود خواهد داشت.

مجمع الجزاير الاند از ديگر مناطق گردشگري فنلاند به حساب مي آيد كه جزيره اي در دل دريا است و ديدن موزه ها و مناطق تاريخي در اين جزيره و همچنين قايق سواري لذت بخش خواهد بود. يكي از شهر هاي فنلاند وجود دارد كه هر ساله در اين شهر قصري برفي ساخته مي شود كه امكان اقامت در اين قصر نيز وجود خواهد داشت و تمامي فضاي اين قصر از برف و يخ ساخته مي شود كه زيبايي منحصر به فردي دارد. توركو از شهرهاي فنلاند مي باشد كه دوراني پايتخت اين كشور بوده است و به همين سبب مناطق گردشگري و تاريخي بسياري در اين شهر وجود دارد كه قلعه توركو برجسته ترين اين اماكن مي باشد.همه ساله افراده زيادي با استفاده از تور فنلاند به اين كشور سفر كرده و از آن د يدن ميكنند.

[caption id="attachment_6499" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي گردشگري فنلاند جاذبه هاي گردشگري فنلاند[/caption]

موزه هاي فنلاند

موزه هاي بسياري در سطح كشور فنلاند آماده يادآوري دوران گذشته هستند كه از جمله معروف ترين موزه هاي فنلاند مي توان به موزه روباز سئورا ساري اشاره كرد كه در جزيره اي هم نام واقع شده كه تمامي ويژگي هاي گذشتگان را نمايان خواهد نمود اين موزه ۸۷ ساختمان دارد و در هر ساختمان شاهد لوازم فرهنگي و يا تاريخي ارزشمند خواهيد بود. موزه ملي فنلاند از ديگر موزه هاي حائز اهميت فنلاند مي باشد كه تمامي آثار هنرمندان و باقيمانده برخي از لوازم قديمي مربوط به ديرينيان فنلاند در اين موزه نگهداري مي شود. موزه زيرزميني ميدان لاسي پالاتسي از ديگر موزه هاي كشور فنلاند مي باشد كه ساخت منحصر به فرد آن توجه بسياري را به خود جلب مي نمايد.

درصورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص بليط فنلاند، وقت سفارت فنلاند، ويزاي فنلاند، تور فنلاند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.