درباره نروژ

۲۱ بازديد

درباره نروژ

درباره نروژ

كشور نروژ به دليل داشتن مناطق گردشگري فراوان و قدمت چندين هزار ساله اش مورد توجه بسياري قرار گرفته است كه مردم اين كشور از درجه شاد بودن بسياري برخوردارند و مي توان اين كشور را كشور ي مرفه نامگذاري نمود در ادامه توضيحات بيشتري درباره نروژ ارائه كرده ايم:

نروژ از ديگر كشور هاي اسكانديناوي مي باشد كه بافت زيباي نقاط كشور نروژ سبب جلب توجه بسياري از گردشگران شده است. كشور نروژ از نظر داشتن منابع طبيعي نيز پيشرو مي باشد چرا كه از آن گاز طبيعي، نفت نيز استخراج مي شود. همچنين وجود معادن فراوان و آب شيرين زندگي در اين كشور را آسان تر كرده است. حكومت نروژ توسط هارالد پنجم اداره مي شود كه از ابتداي پيدايش اين منطقه حكومت مشروطه بر اين كشور حاكم بوده است. مردم نروژ از جمله شادترين مردمان جهان مي باشند كه از حكومت راضي بوده و حقوق خوبي از دولت دريافت مي كنند. اولين قومي كه در اين منطقه سكونت داشتند وايكينگ ها بوده اند كه بنيانگذار اين كشور شناخته مي شوند. وجود مناظر طبيعي اين كشور آن را به يكي از زيباترين كشور ها تبديل كرده است.هر ساله افراده زيادي با استفاده از تور نروژ به اين كشور سفر كرده و از آن ديدن ميكنند.

[caption id="attachment_6473" align="aligncenter" width="800"]درباره نروژ درباره نروژ[/caption]

آب و هواي نروژ

در اين بخش راجع به مسائل آب و هوايي درباره نروژ توضيحاتي ارائه شده. بسياري آب و هواي نروژ را بسيار سرد و يخبندان مي دانند اما نمي توان تمامي نقاط اين كشور را سرد در نظر گرفت چرا كه برخي نقاط اين كشور به دليل جريان گرم خليج شمالي آب و هواي معتدل دارد و به همين سبب تراكم جمعيت در اين نقاط بيشتر از ديگر بخش هاي نروژ مي باشد. جنوب نروژ نسبت به ديگر مناطق آن آب و هوايي گرم تر دارد. در بيشتر مناطق كشور نروژ تابستان ها خورشيد هميشه در آسمان ديده مي شود اما سه ماه در زمستان امكان ديد خورشيد در آسمان وجود نخواهد داشت. اما يخبندان بودن برخي از شهر هاي كشور نروژ سبب ساخت قلعه ها و هتل هاي فصلي از يخ مي شود كه امكان اقامت در اين هتل ها نيز وجود خواهد داشت. همچنين ورزش هاي اسكي روي يخ و جت اسكي روي يخ لذت سفر به نروژ را بيشتر خواهد نمود.

[caption id="attachment_6474" align="aligncenter" width="800"]آب و هواي نروژ آب و هواي نروژ[/caption]

جغرافيا نروژ

درباره نروژ ميتوان موقعيت جغرافيايي آن را توصيف كرد. مساحت نروژ ۳۸۵ هزار كيلومتر مربع مي باشد كه بيشترين مرز را با كشور سوئد دارد همچنين جمعيت كشور نروژ بيش از ۵ ميليون نفر مي باشد كه همگي آنها مردماني شاد و مرفه هستند. پايتخت نروژ شهر اسلو مي باشد كه حدود ۸۰۰ هزار نفر از جمعيت اين كشور در آن زندگي مي كنند. نروژ مملو از كوهستان بوده و تمامي كوهستان هايش از درختان چندين هزار ساله پوشيده شده اند. كشور نروژ بيشترين بريدگي ها را در سواحل خود دارد كه نمايي زيبا ايجاد نموده است و پست ترين نقطه كشور نروژ را سواحل آن تشكيل مي دهند. حدود ۹۵ درصد از زمين هاي اين كشور براي كشت مناسب بوده و همين امر سبب افزايش درآمد مردم اين كشور مي شود همچنين مردمان نروژ از چوب درختان جنگل نيز بهره مي برند كه جنگل هاي اين كشور يكي از پردرآمدترين مشاغل در اين كشور مي باشد.

[caption id="attachment_6484" align="aligncenter" width="800"]جغرافيا نروژ جغرافيا نروژ[/caption]

جمعيت نروژ

آنچه درباره نروژ و جمعيت و زبان اين كشور ميتوان گفت :زبان رسمي مردم نروژ، نروژي بوده كه در دو گويش متفاوت است كه از زبان هاي ژرمني مي باشد اما به دليل دو زبانه بودن مردم اين كشور شاهد ايجاد مسائلي در اين كشور هستيم. بيش از ۸۳ درصد مردم كشور نروژ از دين مسيحيت و آيين لوتري پيروي مي كنند اما طبق آخرين نظرسنجي تنها ۲۰ درصد از مردم اين كشور خود را با دين معرفي كرده اند و اين كشور كمترين آمار را در با دين بودن مردمش به خود اختصاص داده است. برخي مردم كشور نروژ پيرو دين اسلام و برخي يهودي هستند. ۲۰ درصد از مردم اين كشور زير ۱۴ سال بوده و ۶۵ درصد مردم آن بين ۱۵ تا  ۶۵ سال سن دارند به همين دليل مي توان كشور نروژ را كشوري با ميانگين سني بالا دانست. ميل به زندگي براي مردان ۸۶ سال و براي زنان ۸۲ سال مي باشد.

[caption id="attachment_6485" align="aligncenter" width="800"]جمعيت نروژ جمعيت نروژ[/caption]

مناطق گردشگري نروژ

كشور نروژ مملو از اماكن ديدني است كهاين بخش درباره نروژ و اماكن ديدني آن توضيحاتي ارائه شده،قدمتي چندين هزار ساله دارند از زيباترين اماكن مي توان به شهر معدن آن اشاره كرد كه تمامي نقاط آن همانگونه كه در قرن هفتم ساخته شده اند باقي مانده است اين محل معدن مس بوده كه بيش از ۳۰۰ سال از آن مس استخراج كرده اند. آبشار ورينگفوسن از ديگر اماكني مي باشد كه ديدن آن لذت بخش خواهد بود اين آبشار زيبا در دره اي واقع شده كه بيش از ۱۸۰ متر ارتفاع دارد و زيبايي منحصر به فردش آن را با ديگر آبشار هاي نروژ متمايز نموده است. از ديگر اماكن گردشگري نروژ مي توان به نردكپ اشاره نمود كه صخره اي در كنار آب بوده و شمالي ترين نقطه اروپا مي باشد كه در اين منطقه خورشيد از ۱۴ ماه مي تا ۲۹ جولاي غروب نمي كند و منظره چشم نواز آن ديدني خواهد بود. يخچال طبيعي نروژ بزرگترين يخچال طبيعي در اروپا مي باشد كه در اين مكان امكان اسكي و راه رفتن بر روي يخ ها را خواهيد داشت.هر ساله افراده زيادي با استفاده از تور نروژ به اين كشور سفر كرده و از آن ديدن ميكنند.

[caption id="attachment_6486" align="aligncenter" width="800"]مناطق گردشگري نروژ مناطق گردشگري نروژ[/caption]

موزه هاي نروژ

در اين بخش درباره نروژ و موزه هاي آن توضيحاتي ارائه ميدهيم ،موزه هاي نروژ به دليل قدمت تاريخي نروژ حائز اهميت هستند و بازديد از اين اماكن شما را با تاريخ نروژ آشنا خواهد كرد. از مهمترين موزه هاي نروژ مي توان به موزه كشتي وايكينگ ها اشاره كرد كه در اين موزه مي توانيد انواع كشتي هايي را كه وايكينگ ها جهت ايجاد رعب و وحشت براي مردم منطقه اي كه مي خواستند مورد حمله قرار دهند استفاده مي كردند. موزه اسكي نروژ قديمي ترين موزه دنيا بوده و بيش از يك قرن از احداث آن مي گذرد كه تمامي آثار آن مربوط به اسكي مي باشد و مي توانيد تمامي لوازم مورد نياز اسكي و مدل اسكي ها از پيدايش تاكنون را در اين موزه ديدن نماييد. موزه لپروس از ديگر موزه هاي معروف نروژ مي بايد كه آثار آن به سال ۱۷۰۰ برمي گردد چرا كه اين موزه دوراني بيمارستان بوده و تمامي آثار آن بدون دست خوردگي به جاي مانده اند.

[caption id="attachment_6487" align="aligncenter" width="800"]موزه هاي نروژ موزه هاي نروژ[/caption]

كليسا هاي نروژ

كليسا هاي نروژ به دليل ساخت چوبي آنها با ديگر كليسا هاي دنيا متمايز هستند و زيبايي منحصر به فردي خواهند داشت. كليساي چوبي اورنس يكي از اين موزه ها مي باشد كه ساختاري زيبا با چوب دارد كه قدمت آن به يك قرن پيش مي رسد و همچنان پا برجا بوده و از آن به عنوان نماد استفاده مي شود. كليساي جامع نيداروس از ديگر موزه هاي يك قرن پيش مي باشد كه در بين جنگ ساخته شده است و به عنوان بزرگترين ساختمان قرون وسطايي منطقه اسكانديناوي مي باشد. كليسا هاي هد دال، فلز برگ، گل، آندر دال و رولد دال از ديگر كليسا هاي مشهور كشور نروژ مي باشند.

[caption id="attachment_6488" align="aligncenter" width="800"]كليسا هاي نروژ كليسا هاي نروژ[/caption]

مهمترين شهر هاي نروژ

درباره نروژ و پايتخت آن ميتوان گفت :مهم ترين شهر نروژ پايتخت اين كشور يعني اسلو است كه پايتخت اقتصادي و فرهنگي آن مي باشد و مناطق گردشگري بسياري را در خود جاي داده است پس از اسلو شهر برگن را مي توان نام برد كه آن را به عنوان قطب فرهنگ اروپا مي شناسند و محبوبيت خاصي در بين مردم دارد. شهر تروندهايم سومين شهر مهم نروژ مي باشد كه از آن به عنوان شهر دانشگاهي ياد مي شود و مراكز علمي و دانشگاهي بسياري در اين شهر احداث گرديده است. شهر استاوانگر نيز حائز اهميت مي باشد كه مهد ماهيگيري نروژ بوده و محصولات دريايي را به كشور نروژ مي رساند.

 

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص وقت سفارت نروژ، ويزاي نروژ، تور نروژ ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.