آب و هواي لاهه

۲۳ بازديد

آب و هواي لاهه

آب و هواي لاهه

قصد داريم كه به ارائه اطلاعاتي در مورد آب و هواي لاهه بپردازيم اگر به دنبال اين هستيد كه در مورد آب و هواي لاهه اطلاعاتي را بدست آوريد در اين مقاله همراه ما باشيد. به طور كلي پيش از سفر به لاهه بهتر است كه در مورد آب و هواي لاهه اطلاعاتي را به دست آوريد تا در بهترين زمان ممكن در اين شهر زيبا حضور داشته باشيد. لاهه كه در زبان انگليسي به آن The Hague گفته مي شود يكي از شهرهاي هلند است و در غرب اين كشور قرار دارد و به عنوان پايتخت اداري اين كشور محسوب مي شود با توجه به اين كه لاهه از جاذبه هاي گردشگري و تفريحي فراواني برخوردار است در طول سال مسافران زيادي در اين شهر از تمام دنيا حضور پيدا مي كنند، يكي از مهمترين فاكتورها براي انتخاب زمان مناسب براي سفر به لاهه از سوي گردشگران آگاهي از آب و هواي لاهه است.

اگر بخواهيم به طور كلي اطلاعاتي را در مورد آب و هواي لاهه ارائه دهيم ذكر اين نكته ضروري است كه آب و هوا در لاهه مانند مناطق ديگر كشور هلند ملايم و معتدل است. گرم ترين ماه سال در اين شهر ماه آگوست كه برابر با مرداد مي باشد و دماي هوا در حدود 23/05 درجه سانتيگراد است. در ژانويه نيز كه مصادف با دي ماه است شاهد سردترين دماي هوا با حدود هشت درجه سانتيگراد هستيم، در دسامبر نيز شاهد بيشترين بارندگي در اين شهر هستيم. اگر قصد سفر به شهر لاهه را داريد بهترين زمان سفر به لاهه با توجه به آب و هواي لاهه مي تواند بهار و پاييز باشد. در ادامه به ارائه اطلاعاتي جزئي تر در مورد فاكتورهاي آب و هواي لاهه خواهيم پرداخت.

[caption id="attachment_756" align="aligncenter" width="800"]آب و هواي لاهه آب و هواي لاهه[/caption]

ميزان درجه حرارت در لاهه

يكي از فاكتورهاي آب و هواي لاهه مربوط به ميزان درجه حرارت است، در طول سال و در فصل هاي مختلف شاهد نوسانات در ميزان درجه حرارت هستيم. درجه حرارت يا دماي هوا تحت تاثير رطوبت هوا قرار دارد به همين دليل نصف سال در لاهه داراي آب و هواي خنك است و احتمال بارش بسيار زياد است. اگر به دنبال اين هستيد كه در گرمترين ماه هاي سال به لاهه سفر كنيد بهتر است كه در ماه هاي ژوئيه، آگوست و ژوئن در اين شهر حضور داشته باشيد در اين ماه ها تعداد گردشگران و مسافران خارجي در لاهه نيز بسيار زياد است در اواخر ماه ژوئيه شاهد دماي هواي نسبتا گرم در روز و دماي مطلوب در شب هستيم در روز دماي هوا در حدود 22.2 درجه سانتيگراد مي شود و دماي هوا نيز در طول شب 14.2 درجه سانتيگراد است.

[caption id="attachment_757" align="aligncenter" width="800"]ميزان درجه حرارت در لاهه ميزان درجه حرارت در لاهه[/caption]

بارش باران در لاهه

يكي ديگر از فاكتورهاي آب و هواي لاهه ميزان بارش باران است اگر به دنبال اين هستيد كه زماني در لاهه حضور داشته باشيد كه ميزان بارندگي كم باشد مي توانيد در ماه هاي آوريل، مارس و حتي فوريه در اين شهر حضور داشته باشيد كه احتمال بارش باران بسيار كم است. در اواسط آوريل تقريبا شاهد هيچ نوع بارشي در آوريل نيستيم، بيشتر بارش باران را در ماه دسامبر در لاهه شاهد هستيم كه معمولا در اوايل اين ماه است البته بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه ميزان بارش باران در ماه هايي كه احتمال بارش وجود دارد آن اندازه نيست كه در سفر شما تداخل ايجاد كند در برخي از موارد نم نم باران وجود دارد كه مي تواند سفر شما را لذت بخش تر نيز كند.

[caption id="attachment_758" align="aligncenter" width="800"]بارش باران در لاهه بارش باران در لاهه[/caption]

 بارش برف در لاهه

  با توجه به اين كه دماي هوا در لاهه بيش از اندازه سرد نمي شود لذا در اين شهر نبايد انتظار بارش برف را داشته باشيم، بارش برف در لاهه به ندرت اتفاق مي افتد حتي در فصل هاي سرد نيز شاهد بارش باران هستيم و از اين بابت براي سفر به لاهه لازم نيست كه نگراني داشته باشيد طبق گزارش هايي كه از ايستگاه هاي آب و هواي لاهه در طول سال وجود دارد بارش برف ثبت نشد است و به اين معني است كه احتمالا بارش برف وجود نداشته است و يا گزارش نشده است به هر ترتيب لاهه به ندرت شاهد برف است.

[caption id="attachment_759" align="aligncenter" width="800"] بارش برف در لاهه بارش برف در لاهه[/caption]

رطوبت و باد در لاهه

لاهه يكي از شهرهايي است كه در آن ميزان رطوبت در طول سال بالا است، در اين شهر كمترين ميزان رطوبت را در ماه آوريل شاهد هستيم كه در حدود 69.5 درصد مي باشد در ماه نوامبر نيز شاهد بيشترين رطوبت هستيم كه در حدود 82.2 درصد مي باشد كه عامل مهمي در تغييرات آب و هوايي محسوب مي شود.

ميزان وزش باد نيز در لاهه متوسط است، بيشترين ميزان وزش باد در ماه دسامبر است كه پس از آن ماه هاي ژانويه و نوامبر مي باشد. ميانگين شدت وزش بادي كه در ماه دسامبر وجود دارد و وزش معمولي است 11.3 گره است كه معادل 5.8 متر در ثانيه مي شود. اما بيشترين شدت وزش باد كه معمولا در اوايل ماه دسامبر رخ مي دهد و به بالاترين ميزان خود مي رسد در حدود 18.4 گره است كه معادل 9.4 متر در ثانيه است، البته وزش اين باد شديد مدت زمان زيادي به طول نمي انجامد و براي چند لحظه مي باشد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي هلند ، وقت سفارت هلند ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.