جمعيت سانتوريني

۲۳ بازديد

جمعيت سانتوريني

جمعيت سانتوريني

يكي از مقاصد مهم گردشگري كه بسيار پر طرفدار بوده و در تمامي ايام سال شاهد حضور گردشگران بسياري مي‌باشد جزيره رؤيايي سانتوريني است. اين جزيره بي نظير در كشور يونان قرار دارد. جمعيت سانتوريني زياد نبوده و اين جزيره خارق العاده آتشفشاني به داشتن سواحلي بسيار زيبا و غروب خورشيدي رمانتيك معروف است. اگر دوست داريد كه اطلاعات بيشتري درباره سانتوريني داشته باشيد با ما همراه باشيد تا شما را بيشتر با اين مقصد مهم گردشگري و جمعيت سانتوريني آشنا كنيم.

موقعيت جغرافيايي سانتوريني

جزيره سفيد يا همان سانتوريني در كشور يونان و در ميان آب‌هاي درياي اژه واقع شده است. سانتوريني را با نام ترا نيز مي‌شناسند. اين سرزمين رويايي در 200 كيلومتري يونان قرار دارد. اگر با تصوير ساختمان‌هاي سفيد و زيبا با گنبدهايي به رنگ آبي مواجه شديد و در ميان خانه‌ها گلهاي رنگارنگ زيبا را ديديد شك نكنيد كه منظره‌اي از جزيره سانتوريني به تصوير كشيده شده است. سانتوريني از جزاير تاريخي يونان بوده و قدمتي 3500 ساله دارد و با سفر به اين جزيره مي‌توانيد آثار تاريخي و باستاني فراواني را مشاهده كنيد كه چشم هر بيننده‌اي را خيره مي‌كند.اين جزيره باستاني در طول تاريخ شاهد حضور فراوان جمعيت سانتوريني بوده است .

[caption id="attachment_352" align="aligncenter" width="780"]موقعيت جغرافيايي سانتوريني موقعيت جغرافيايي سانتوريني[/caption]

اين جزيره كوچك كه به جرات مي‌توان آن را بهشت روي زمين ناميد جمعيت زيادي نداشته و جمعيت سانتوريني  حدود پانزده هزار نفر تخمين زده مي‌شود و مساحتي حدود 73 كيلومتر مربع دارد. در بعضي اوقات از سال هجوم و ازدياد جمعيت سانتوريني بسيار زياد بوده كه زندگي را با مشكل مواجه مي‌كند. جزيره عجيب سانتوريني علاوه بر طبيعت بكر و زيبايش داراي عجايب و شگفتي‌هاي زيادي است كه باعث افزايش جمعيت سانتوريني و گردشگران براي لذت بردن از اين منطقه شده است.

[caption id="attachment_353" align="aligncenter" width="780"]جمعيت سانتوريني جمعيت سانتوريني[/caption]

عوامل مؤثر بر جمعيت سانتوريني

در ميزان جمعيت ساكن در هر منطقه عواملي مانند شرايط آب و هوايي، زمين‌هاي كشاورزي، جاذبه‌هاي گردشگري، آثار تاريخي و عوامل زياد ديگري تأثير دارند و جمعيت سانتوريني نيز تحت تأثير اين عوامل مي‌باشد. اگر در منطقه‌اي كسب و كار رونق داشته باشد ناخود آگاه بر روي عوامل ديگر نيز تأثير گذاشته و باعث پيشرفت و ترقي آن منطقه خواهد شد. مردم بومي سانتوريني كه جمعيت سانتوريني را تشكيل مي‌دهند از تمامي شرايط مطلوب اين جزيره بهره برده و از آن به بهترين شكل ممكن استفاده مي‌كنند. و گذران زندگي آن ها با استفاده از اين عوامل و منابع مي باشد .

[caption id="attachment_354" align="aligncenter" width="780"]عوامل مؤثر بر جمعيت سانتوريني عوامل مؤثر بر جمعيت سانتوريني[/caption]

عمده فعاليت مردم سانتوريني

جمعيت سانتوريني كه در اين سرزمين سكونت دارند بيشتر از طريق جذب مسافر و صنعت توريسم امرار معاش كرده و زندگيشان به واسطه تردد زياد گردشگران رونق فراواني دارد. مردم ساكن سانتوريني از تمامي منابع موجود در جزيره به بهترين شكل ممكن استفاده كرده و بهره مي‌برند. به عنوان مثال مي‌توان به اين مورد اشاره كرد كه ساكنان اين منطقه از مواد مذاب آتشفشاني كه در جزيره به وفور وجو دارد شمع‌هاي زيباي دست سازي را درست مي‌كنند كه به عنوان يكي از معروف‌ترين سوغات جزيره سانتوريني شهرت جهاني يافته است. و هر گردشگري كه به اين جزيره وارد مي‌شود از اين شمع‌ها و ديگر صنايع دست ساز مردم سانتوريني به عنوان سوغات و هديه حتماً خريداري مي‌كند.

[caption id="attachment_355" align="aligncenter" width="780"]مده فعاليت مردم سانتوريني مده فعاليت مردم سانتوريني[/caption]

تاثيرات تفريحات در جمعيت سانتوريني

جمعيت سانتوريني در يونان و مردم ساكن اين جزيره تفريحات ويژه و جذابي را براي افرادي كه به اين منطقه سفر مي‌كنند مهيا كرده‌اند. از جمله اين تفريحات مي‌توان به سواركاري در سواحل زيباي جزيره سانتوريني، غواصي در اعماق دريا و تماشاي بقاياي كشتي‌هاي قديمي و همچنين قدم زدن در ساحل جزيره و تماشاي غروب خورشيد كه خارق العاده و خيره كننده است را نام برد. علاوه بر انجام اين تفريحات مي‌توانيد از مناطق ديدني بسياري كه در اين جزيره قرار دارد مانند جزيره فيرا، موزه‌ي ما قبل تاريخ ثرا و فانوس دريايي آكروتيري ديدن كنيد. سفر به سانتوريني را حتماً در ليست مسافرت‌هاي خود قرار دهيد از اين كار به هيچ عنوان پشيمان نخواهيد شد و خاطره‌اي خوش را براي خود و همراهانتان خواهيد ساخت.

بيشترين ميزان جمعيت سانتوريني

همان گونه كه اشاره كرديم در بعضي از ايام سال جمعيت سانتوريني افزايش پيدا مي‌كند و اين به دليل ورود گردشگران و مسافران از نقاط مختلف دنيا مي‌باشد و آب و هواي مناسب جزيره و برپايي جشن‌ها و فستيوال‌هاي بزرگ از ديگر دلايل ازدحام جمعيت سانتوريني در اين ايام مي‌باشد. فستيوال هاي بزرگي كه همه ساله در اين جزيره برگزار مي شود بسيار معروف و مشهور بوده و مردم زيادي از سراسر دنيا براي شركت در اين جشن هاي بزرگ به سانتوريني سفر مي كنند .در ماه‌هاي جولاي تا آگوست شما شاهد ازدياد جمعيت در جزيره خواهيد بود و در اين زمان هزينه اقامت در سانتوريني نسبت به ديگر مواقع بيشتر مي‌باشد. اگر دوست دار شلوغي نيستيد و مي‌خواهيد هزينه كمتري را براي اقامت خود در اين جزيره بپردازيد زماني را به غير از اين اوقات براي سفر خود انتخاب كنيد. تا بتوانيد با خيالي آسوده و آرامش ازتماشاي تمامي زيبايي‌هاي جزيره سانتوريني لذت ببريد و هزينه اقامت و سفرتان به سانتوريني  مقرون به صرفه و مناسب باشد .

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي يونان ، وقت سفارت يونان ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.