درباره بلژيك

۱۲ بازديد

درباره بلژيك

درباره بلژيك

آنچه درباره بلژيك ميتوان به آن اشاره كرد موقعيت جغرافيايي اين كشور است .كشور بلژيك در غرب اروپا واقع شده و يك كشور مستقل است. اين كشور به سه منطقه ي فلاندرز، والوون و بروكسل تقسيم شده است. كشور بلژيك كشوري كوچك است اما در طي سالهاي اخير با وجود مهاجران در اين كشور، جمعيت آن نيز در حال افزايش است. براي آشنايي با كشور بلژيك با اين مقاله همراه شويد.

كشور بلژيك

كشور بلژيك از آن دسته كشورهايي است كه با حكومت سلطنتي اداره مي شود.در سياست هاي كشور بلژيك راي دادن براي همه مردم اجباري است. پادشاه در اين كشور نقش اول را دارد، البته نخست وزير و مجلس مسائل مربوط به كشور را اداره مي كنند. پايتخت بلژيك بروكسل است كه بزرگترين شهر اين كشور نيز به حساب مي آيد. زبان مردم بلژيك هلندي، فرانسوي و  آلماني است. مساحت اين كشور حدود ۳۰ هزار متر مربع مي باشد. از نظر جمعيت بلژيك رده هشتم را در جهان دارد. پادشاهي در اين كشور داراي دموكراسي و وجه ملي است. از شهرهاي مهم بلژيك مي توان به بروكسل، گنت، شارلوا و آنتروپ اشاره كرد. واحد پول بلژيك يورو است و اين كشور جز اتحاديه اروپا مي باشد. كشور بلژيك به دليل آب و هواي خوب، جاذبه هاي توريستي و گردشگري، موقعيت جغرافيايي و فرهنگ غني مردم هميشه مورد استقبال گردشگران بوده است. شهر بروكسل، يكي از مهمترين مقاصد گردشگري در اين كشور است. كشور بلژيك از سمت شمال با هلند، از سمت شرق با آلمان، از جنوب با فرانسه و لوكزامبورگ و از سمت غرب با درياي شمال همسايه است.همواره مردم زيادي با استفتده از تور بلژيك به اين كشور سفر كرده و از آن ديدن ميكنند.

آب و هواي كشور بلژيك

آب و هواي كشور بلژيك معتدل است و تحت تاثير اقيانوس اطلس و درياي شمال تابستاني خنك و سرد و زمستان هاي معتدل دارد.آنچه درباره بلژيك ميتوان بيان كرد تغييرات آب و هواايي اين كشور است. تغييرات آب و هوايي در مناطق مختلف بلژيك خيلي كم است و به صورت چشمگيري نمي باشد. بارندگي در بلژيك بالاست و اين كشور به دليل بارش هاي فراواني كه دارد، در دنيا معروف است . در تمام فصول سال، احتمال بارندگي وجود دارد. در كل بلژيك كشوري است كه هواي خيلي سرد يا خيلي گرم ندارد و هميشه هوايي خنك و معتدل دارد. قدم زدن در اين كشور مخصوصا در فصل تابستان بسيار دل انگيز و عالي است. در فصل تابستان نواحي ساحلي اين شكور بسيار پر بازديد است و آفتاب گرفتن در اين فصل بسيار عالي است.

[caption id="attachment_6375" align="aligncenter" width="800"]آب و هواي كشور بلژيك آب و هواي كشور بلژيك[/caption]

غذاهاي معروف كشور بلژيك

يكي ديگر از مواردي كه درباره بلژيك به آن اشاره ميكنيم غذاهايه اين كشور است .مردم بلژيك غذاهاي بسيار خوشمزه اي دارند كه امتحان كردن آن ها، تجربه اي تازه است. كاربناد فلميند يكي از غذاهاي معروف بلژيكي است كه با گوشت گاو، نمك، فلفل و نان درست مي شود كه در كنار اين غذاي لذيذ نوعي نوشيدني نيز سرو مي شود. سول ميونيق يكي ديگر از غذاهاي محلي مردم بلژيك است كه ماهي سرخ كرده با كره است و در كنار آن سيب زميني سرخ كرده يا پخته نيز سرو مي شود. انديو و هم گارتين نيز يكي از غذاهاي لذيذ بلژيكي است كه از گوشت راني و پنير محلي كه در آب جوشيده به همراه يك سس مخصوص درست مي شود. همچنين بلژيكي ها علاقه زيادي به سيب زميني سرخ كرده و صدف دارند كه بسيار خوشمزه است. استومپ كه از مخلوط پوره سيب زميني با سبزيجات تهيه مي شود، يكي ديگر از غذاهاي بلژيكي است. مارماهي آب سس سبز، واترزويي و كوفته قلقلي بلژيكي از ديگر غذاهاي معروف بلژيكي است. همچنين كلوچه هاي بلژيكي بسيار معروف است كه در سراسر دنيا آن را مي شناسند.

[caption id="attachment_6376" align="aligncenter" width="800"]غذاهاي معروف كشور بلژيك غذاهاي معروف كشور بلژيك[/caption]

حمل و نقل در كشور بلژيك

مردم بلژيك بيشتر از وسايل نقليه عمومي استفاده مي كنند زيرا هزينه كمتري دارد و وسايل حمل و نقل عمومي مانند مترو و اتوبوس در بلژيك براحتي در دسترس است. يكي ديگر از مواردي كه درباره بلژيك به آن اشاره ميكنيم هزينه حمل و نقل در بلژيك است كه مانند كشور آلمان و فرانسه و هلند است. در بروكسل بيشتر مردم از قطارهاي شهري و اتوبوس استفاده مي كنند و در شهر آنتورپ مردم از اتوبوس و تراموا بيشتر استفاده مي كنند. سيستم حمل و نقل بلژيك بسيار پيشرفته است و بندر آنتورپ كه دومين بندر بزرگ اروپا محسوب مي شود نيز در اين كشور قرار دارد.همواره مردم زيادي با استفتده از تور بلژيك به اين كشور سفر كرده و از آن ديدن ميكنند.

[caption id="attachment_6377" align="aligncenter" width="800"]حمل و نقل در كشور بلژيك حمل و نقل در كشور بلژيك[/caption]

اقتصاد در كشور بلژيك

بلژيك با اينكه كشوري كوچك است اما كشوري صنعتي بحساب مي آيد. يكي ديگر از مواردي كه درباره بلژيك به آن اشاره ميكنيم اقتصاد بلژيك است كه بيشتر بر پايه تجارت است. در اقتصاد بلژيك شيشه و مواد شيميايي ارزش خيلي زيادي دارد و نقش قابل توجهي در اقتصاد اين كشور دارند. بخش خصوصي در بلژيك گردش مالي بالايي دارد و اين يعني اينكه سهم بخش خصوصي در اقتصاد اين كشور بسيار تاثير گذار است. هزينه يك روز زندگي در اين كشور به طور معمول و به صورت ميانگين ۵۰ يورو مي باشد.

[caption id="attachment_6378" align="aligncenter" width="800"]اقتصاد در كشور بلژيك اقتصاد در كشور بلژيك[/caption]

فرهنگ مردم كشور بلژيك

يكي ديگر از مواردي كه درباره بلژيك به آن اشاره ميكنيم اخلاق مردم بلژيك است كه بسيار خوش رو و خندان هستند و خيلي كم اتفاق مي افتد كه ناراحت باشند. مردم بلژيك به شوخ طبعي در سراسر دنيا معروف هستند. آنها بسيار تميز هستند و به نظافت اهميت مي دهند. شهرهاي اين كشور بسيار تميز است و خيابان آن مثل آينه مي درخشد و هيچ گونه آلودگي در خيابان هاي اين شهر نمي بينيد. مردم بلژيك در اولين برخورد دست مي دهند و خيلي كوتاه احوالپرسي مي كنند. اگر به خانه يك بلژيكي دعوت شديد بايد براي او يك دسته گل يا جعبه شكلات ببريد تا ناراحت نشود. در آداب و رسوم مردم بلژيك اين نكته مهم است كه تعداد گل ها نبايد ۱۳ تا باشد. همچنين پس از ورود به خانه، بايد منتظر بمانيد تا ميزبان جاي شما را مشخص كند و سپس بنشينيد.

[caption id="attachment_6379" align="aligncenter" width="800"]فرهنگ مردم كشور بلژيك فرهنگ مردم كشور بلژيك[/caption]

مذهب كشور بلژيك

مردم بلژيك اكثرا كاتوليك هستند و درصد بسيار بالايي از مردم كه حدود ۶۵ درصد جمعيت بلژيك را تشكيل مي دهند، افرادي مذهبي و مقيد به دين هستند. اما پس از قرن بيستم از اعتقادات مذهبي حدود ۳۵ درصد از مردم اين كشور ، كاسته شد. در بلژيك علاوه بر كاتوليك مذهب هاي ديگري همچون پروتستان، اسلام و يهودي نيز وجود دارد، كه البته اين مذاهب، اقليت هستند و درصد كمتري را شامل مي شوند.

[caption id="attachment_6380" align="aligncenter" width="800"]مذهب كشور بلژيك مذهب كشور بلژيك[/caption]

ازدواج و تشكيل خانواده در كشور بلژيك

مردم بلژيك براي خانواده هميشه جايگاه ويژه اي را قائل بوده اند و براي آن ها بسيار اهميت داشته است. اكثر مردم بلژيك براي زندگي و تشكيل خانواده شهر محل تولد خود را انتخاب مي كنند، كه همين امر باعث افزايش تعداد خانواده ها در آن محل مي شود. علاقه به ازدواج و تشكيل زندگي در بلژيك نسبت به گذشته خيلي بيشتر شده است و به همان ميزان نيز درخواست طلاق خيلي افزايش يافته است. طبق آمارهاي رسمي از هر سه ازدواج در اين شكور يكي از آن ها به طلاق مي انجامد. هر خانواده بلژيكي به طور متوسط دو فرزند دارد.

[caption id="attachment_6381" align="aligncenter" width="800"]ازدواج و تشكيل خانواده در كشور بلژيك ازدواج و تشكيل خانواده در كشور بلژيك[/caption]

جاذبه هاي گردشگري كشور بلژيك

شهرهاي بلژيك هر يك داراي جاذبه هاي گردشگري و تاريخي بسياري است كه هر ساله گردشگران را به آنجا جذب مي كند.كاخ بزرگ يكي از جاذبه هاي گردشگري بروكسل است كه در يونسكو نيز ثبت شده است. اتوميوم در شهر بروكسل ۹ توپ استيل بزرگ است كه معماري بسيار زيبايي دارد.خانه ويكتور هورتا در شهر بروكسل، يكي ديگر از جاذبه هاي ديدني بلژيك است.گالري سنت هوبرت كه يكي از مراكز خريد شهر بروكسل است بسيار مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. يكي ديگر از مواردي كه درباره بلژيك به آن اشاره ميكنيم جاذبه هاي گردشگري اين كشور است. از ديگر ديدني هاي شهر بروكسل مي توان به موزه ميما، موند د آرت، موزه آلات موسيقي، اروپاي كوچك، موزه و خانه مگريته، درياچه بويس د لا كامبر، كليساي سنت ميشل و سنت گودولا مي توان اشاره كرد. پس از بروكسل شهر تاريخي دينان نيز در بلژيك بسيار ديدني و زيبا است. برج ناقوس كه در شهر بروژ قرار گرفته است نيز يكي از ديدني هاي بلژيك مي باشد. از ديگر جاهاي ديدني شهر بروژ كليساي خون مقدس است كه در آن شيشه اي نگهداري مي شود كه معتقد هستند خون حضرت عيسي در اين شيشه وجود دارد. در بلژيك قله هاي تاريخي بسياري وجود دارد كه قدمت بسيار زيادي نيز دارند. شهر مون يكي از قديمي ترين و زيباترين شهرهاي بلژيك است كه كليساي سنت جورج و خانه قديمي در اين شهر قرار دارند.تالار شهر آنتروپ نيز يكي از ديدني هاي بلژيك مي باشد.همواره مردم زيادي با استفتده از تور بلژيك به اين كشور سفر كرده و از آن ديدن ميكنند.

[caption id="attachment_6382" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي گردشگري كشور بلژيك جاذبه هاي گردشگري كشور بلژيك[/caption]

درصورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص بليط بلژيك، وقت سفارت بلژيك، ويزاي بلژيك، تور بلژيك ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.