سفر به پراگ

۱۳ بازديد

سفر به پراگ

سفر به پراگ

يكي از كشورهاي زيباي اروپا جمهوري چك مي باشد و مشهورترين شهر اين كشور، پراگ با برج ها و كليساهاي زيبا و پل هاي رويايي در جهان شهرت دارد. ديدني هاي پراگ همه ساله افرادي را از سراسر دنيا راهي اين كشور زيبا مي كند. در اين مقاله مي كوشيم تا شما را با اطلاعاتي درباره سفر به پراگ، جاذبه هاي گردشگري پراگ و آب و هواي اين منطقه آشنا كنيم. پس همراه ما باشيد.

ديدني هاي پراگ

[caption id="attachment_5376" align="aligncenter" width="800"]ديدني هاي پراگ ديدني هاي پراگ[/caption]

زماني كه براي اولين بار سفر به پراگ را تجربه مي كنيد بهتر است كه از قبل مطالعاتي درباره اين شهر زيبا داشته باشيد. پس از فروپاشي چكسلواكي، شهر پراگ به عنوان پايتخت كشور جمهوري چك مشخص گرديد. به نسبت بيشتر شهرهاي اروپا، پراگ در طول جنگ جهاني صدمات بسيار كمي ديده بود بنابراين هنوز هم مي توانيد در اين شهر خانه هاي قديمي و ساختمان هاي به جا مانده از قرن هاي گذشته را پيدا كنيد كه براي علاقه مندان به تاريخ جزو محبوب ترين ديدني هاي پراگ است.

يكي از جذاب ترين ديدني هاي پراگ، رود ولتاوا است. اين رودخانه بزرگترين رود كشور چك است كه از مركز شهر پراگ عبور مي كند. به دنبال سنت هايي كه از قرون گذشته در پراگ برجا مانده است، خيابان هاي اين شهر سنگفرش است. براي گردشگران اروپايي آثار به جا مانده از قرن پنجم ميلادي در اين شهر جذابيت خاصي دارد. به نسبت شهرهاي ديگر كشورهاي اروپايي، هزينه سفر به پراگ براي گردشگران كمتر است زيرا هتل هاي اين شهر ارزانتر و قيمت غذا در آن مناسب تر است. به همين دليل هم شهر پراگ جزو 10 شهر پر مسافر اروپا محسوب مي شود و همه ساله هزاران نفر براي بازديد از جاذبه هاي گردشگري پراگ راهي اين منطقه مي گردند.

آب‌ و هواي پراگ

از نظر آب و هوايي، بيشتر سال هواي پراگ سرد است. در حقيقت از اواسط پاييز تا اواسط بهار هواي اين منطقه بسيار سرد است و دماي هوا در بيشتر مواقع سال چندين درجه زير صفر است. اما در اواسط بهار تا اواخر تابستان هوا گرمتر مي شود

بهترين زمان سفر

اگر مي خواهيد براي بازديد از ديدني هاي پراگ به اين منطقه سفر كنيد بهتر است ماه هاي تير و مرداد را انتخاب كنيد. اما اگر اهل ورزش هاي زمستاني هستيد، فصل هاي سرد مي تواند براي شما جالب باشد چرا كه در بيشتر سال زمين هاي اين منطقه پوشيده از برف است و براي ورزش هاي زمستاني بسيار مناسب مي باشد.

[caption id="attachment_5378" align="aligncenter" width="800"]بهترين زمان سفر بهترين زمان سفر[/caption]

جاذبه‌هاي گردشگري پراگ

يكي از ويژگي هايي كه گردشگران را جذب ديدني هاي پراگ مي كند تاريخي بودن آن است. بر طبق اسناد عمر شهر پراگ بيشتر از 1100 سال است. اين شهر به دليل وجود برج هاي بلند و كليساهاي فراوان به عنوان شهر هزار مناره نيز شهرت دارد. براي كساني كه به معماري قرون وسطي آشنايي دارند نمونه هاي خارق العاده اي از معماري هاي سبك گوتيك، رنسانس و باروك در كنار سبك هاي مدرن معماري به چشم مي خورد. در ميان ديدني هاي پراگ قلعه تاريخي اين شهر چشم اندازي خيره كننده دارد. ساختار قديمي شهر به اين ترتيب بوده است كه كوچه ها باريك و ميدان ها بزرگ و وسيع بوده اند. هنوز هم مي توانيد اين قبيل مناظر را در پراگ مشاهده كنيد.

[caption id="attachment_5379" align="aligncenter" width="800"]جاذبه‌هاي گردشگري پراگ جاذبه‌هاي گردشگري پراگ[/caption]

موزه هاي پراگ

اگر به دنبال بررسي هاي تاريخي و آشنايي با فرهنگ و تاريخ اين منطقه هستيد حتما مطلع هستيد كه شهر پراگ زماني پايتخت امپراتوري روم بود. به فاصله چند صد سال اين مسئله موجب رشد و گسترش معماري در اين منطقه شد به طوري كه امروزه اكثر ديدني هاي پراگ را بناهاي تاريخي تشكيل مي دهند. سري به پل چارلز بزنيد. همچنين كنيسه هاي يهودي و كليساهاي به جا مانده از قرون گذشته نيز آثار تاريخي زيادي را در خود جاي داده اند. پل چارلز در تاريخ اروپا شهرت بسياري دارد. اين پل 520 متر طول دارد و ساخت آن به سال 1357 ميلادي صورت گرفته است. از جذابيت هاي پل چارلز براي گردشگران خرافات مخصوصي است كه در مورد زمان ساخت آن وجود داشته است؛ اما جذاب ترين بخش پل چارلز كه آن را به يكي از بهترين ديدني هاي پراگ تبديل كرده است مجسمه هاي زيباي آن است. اين پل در حقيقت يك موزه شگفت آور است كه مجسمه هايي از امپراطور روم چارلز و جان نيموك يكي از كشيش هاي شناخته شده اين شهر در روي پل قرار دارد.

[caption id="attachment_5380" align="aligncenter" width="800"]موزه هاي پراگ موزه هاي پراگ[/caption]

قلعه پراگ

از جمله شگفت آور ترين ديدني هاي پراگ مي توان از قلعه مشهور پراگ نام برد كه امروزه به عنوان محل اقامت رئيس جمهور و خانواده او استفاده مي شود. اين قلعه قرن ها قبل اقامتگاه شاهان سلسله بوهميا بوده است. گفته مي شود كه ساخت قلعه پراگ به سال 970 ميلادي برمي گردد و اگرچه در طي قرن هاي متمادي اين قلعه تغييرات بسياري داشته است اما هنوز هم يكي از نمونه هاي حيرت انگيز معماري قرون وسطي است كه جزو جذاب ترين ديدني هاي پراگ نيز محسوب مي شود.

[caption id="attachment_5381" align="aligncenter" width="800"]قلعه پراگ قلعه پراگ[/caption]

ساختمان شهرداري

از ديگر ديدني هاي پراگ مي توان به ساختمان قديمي شهرداري اين شهر اشاره كرد كه يكي از آثار باستاني آن نيز محسوب مي شود. اين ساختمان زيبا در سال 1912 بنا شده است و در داخل آن بزرگترين سالن كنسرت شهر پراگ نيز قرار دارد. در واقع مي توان اين ساختمان را مركزي براي هنرهاي نوين دانست. در طبقه دوم اين بنا مي توانيد روي گنبد ايوان نماي زيبايي از يك نقاشي را ببينيد كه طرحي شگفت آور است. داخل ساختمان نيز بسيار زيبا است. شيشه هاي رنگارنگ و پنجره ها، نورهاي درخشان روز را روي نقاشي هاي زيبا و هنرمندانه منعكس مي كند. اگر با تور براي بازديد از ديدني هاي پراگ سفر كرده باشيد راهنماي شما اطلاعات بسياري درباره اين بنا به شما خواهد داد. همچنين در خارج از بنا كافه ها و رستوران هايي وجود دارد كه پس از بازديد از اين مكان مي توانيد در آنها نوشيدني بنوشيد يا غذايي ميل كنيد.

[caption id="attachment_5382" align="aligncenter" width="800"]ساختمان شهرداري ساختمان شهرداري[/caption]

كتابخانه ملي پراگ

از زيباترين ديدني هاي پراگ كتابخانه ملي كشور چك است. بناي كتابخانه ساختمان زيبايي در يكي از بخش هاي كالج جسوت بود كه به تدريج رشد يافت و پس از تخريب كالج، تبديل به يكي از اموال دولتي شد و كتابخانه آن رشد و گسترش پيدا كرد. اين كتابخانه باشكوه بيشتر از 6.000.000 كتاب را در خود جاي داده است و آرشيوي از كتاب هاي منتشر شده در اين كشور مي باشد. سقف زيباي سالن كتابخانه باروك يكي از ديدني هاي پراگ محسوب مي شود.

[caption id="attachment_5383" align="aligncenter" width="800"]كتابخانه ملي پراگ كتابخانه ملي پراگ[/caption]

كليساي جامع سنت ويتوس

بزرگترين و مشهورترين كليساي جمهوري چك، كليساي جامع سنت ويتوس است. اين كليسا كه متعلق به جامعه كاتوليك هاي سنت ويتوس است ساختماني باستاني از سال 1344 دارد. در محوطه اين ساختمان مقبره تعداد زيادي از كشيشان و 3 پادشاه وجود دارد. گفته مي شود كه ساخت اين بنا 525 سال طول كشيد. مهمترين ويژگي اين كليسا كه آن را در ميان ديدني هاي پراگ محبوب كرده است پنجره هاي زيباي آن است كه با شيشه هاي رنگي زيباتر شده است. محراب اين كليسا از سنگ هاي گرانبها ساخته شده است و گفته مي شود كه بيش از 1300 سنگ گرانبها در ساخت آن به كار رفته است. جالب است بدانيد كه جواهرات سلطنتي كشور چك نيز در اين كليسا نگهداري مي شوند و هر چند سال يكبار براي مدت كوتاهي به نمايش در مي آيند. به كساني كه به اين كليسا سر مي زنند پيشنهاد مي كنيم كه از برج كليسا بالا بروند. اين برج 97 متر ارتفاع دارد و اگرچه بالا رفتن از آن چندان راحت نيست اما از آن بالا منظره زيبايي از شهر پراگ را پيش روي شما قرار خواهد داد.

شهر پراگ مكان هاي ديدني بسياري دارد كه توضيح درباره همه آنها در اين مقاله نمي گنجد از جمله اين مكان ها مي توان به كليساي بانوي ما قبل از تين، گالري ملي، ميدان مركزي و ساعت نجومي و برج پودر و پارك هاي مختلف شهر اشاره نمود. اميدواريم كه اين مقاله شما را در آشنايي با پراگ و بازديد از  مكان هاي ديدني پراگ  ياري كرده باشد. از سفر خود لذت ببريد.

درصورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص وقت سفارت چك، ويزاي چك، تور چك و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.