تاريخ فلورانس

۱۷ بازديد

تاريخ فلورانس

تاريخ فلورانس

فلورانس يكي از شهرهاي ايتاليا مي باشد كه داراي تاريخ با ارزش و بسيار جالبي است. تاريخ فلورانس به پيشرفت ايتاليا در زمينه هاي سياسي، گردشگري و اقتصادي اشاره دارد. با مطالعه تاريخ فلورانس در ميابيم كه اين شهر چه نقش مهمي را در ايتاليا ايفا كرده است. شهر فلورانس در دوره اي پايتخت ايتاليا به شمار مي رفت و اتفاقات مهم و زيادي در شهر فلورانس رخ داده است كه مي توان شرح آنها را در تاريخ فلورانس جستجو كرد. كشور ايتاليا در هر دو جنگ جهاني اول و دوم حضور يافت و در آنها نقش آفريني كرد شهر فلورانس به عنوان شهري از اين كشور مي تواند نماد كوچكي از تاريخ اين كشور محسوب شود.

فلورانس ايتاليا

شهر فلورانس يكي از شهرهاي زيباي ايتاليا مي باشد. اين شهر از ديرباز به عنوان يك شهر مهم و با ارزش در ايتاليا شناخته شده است. با مطالعه تاريخ فلورانس به راحتي درمي يابيم كه اين شهر از چه سطحي به چه سطحي رسيده است. اين شهر اكنون يكي از شهرهاي قابل توجه در صنعت گردشگري محسوب مي شود. با توجه به تاريخ ايتاليا مي توان گفت هر فردي در طول زندگي خود بايد به اين شهر زيبا و پر ماجرا سفر كند. شهر فلورانس با داشتن جمعيتي غالب بر 382.000 نفر لقب يكي از پرجمعيت ترين شهرهاي ايتاليا را به خود داده است. در شهر فلورانس موزه ها و كليساهاي زيادي وجود دارد كه گوشه ايي از تاريخ فلورانس و ايتاليا را تشكيل مي دهد و باعث زيبايي بيشتر شهر فلورانس شده است. همچنين مي توان گفت فلورنس علاوه بر اينكه يك شهر هنري مي باشد، آن را شهر هنرمند پرور نيز مي توان ناميد.

[caption id="attachment_473" align="aligncenter" width="800"]فلورانس ايتاليا فلورانس ايتاليا[/caption]

تاريخ فلورانس

شهر فلورانس در سال 80 ميلادي به وسيله يك ژنرال رومي بنا شده است. اين ژنرال كه ژنرال لوسيوس كورنليوس سولا نام داشت در ابتدا شهر فلورانس را به عنوان يك سكونتگاه براي سربازان خود كه بازنشسته شده بودند بنا نهاد و در ابتداي تاسيس آن را فلوئنتيا مي ناميد. فلوئنتيا به معناي جريان آب مي باشد. دليلي كه ژنرال اين نام را براي فلورانس قرارداد، قرار گرفتن شهر بين دو رود بود. با گذشت زمان تغييراتي بر روي اسم اين شهر انجام شد و در نهايت فلورانس باقي ماند. شهر فلورانس از سال 1865 تا سال 1870 پايتخت ايتاليا يود و در آن زمان، مهد سياست و اقتصاد ايتاليا قرار گرفته بود. فلورانس زماني كانون بازرگاني اوپا به شمار مي رفت و همچنين رنسانس ايتاليا از شهر فلورانس شروع شده است. علاوه بر اين موارد مي توان گفت شهر فلورانس به دليل داشتن هنر معماري فوق العاده و تنديسگري ماهرانه مهد هنر كل اروپا به شمار مي رود.

[caption id="attachment_474" align="aligncenter" width="800"]تاريخ فلورانس تاريخ فلورانس[/caption]

جمهوري فلورانس

جمهوري فلورانس در زمان هاي قديم دولت شهري بود كه مركز آن در شهر فلورانس قرار داشت. اين جمهوري پس از اينكه ماتيلداي توسكاني دار فاني را وداع گفت و مردم بر ضد مارك توسكاني شورش كردند، به وجود آمد. اين جمهوري توسط يك شورا به نام سينيوريه اداره شد. اين شورا طي مدت زمان مشخص توسط خود فلورانسي ها عزل و نصب مي شد.

[caption id="attachment_475" align="aligncenter" width="800"]جمهوري فلورانس جمهوري فلورانس[/caption]

تاريخ معاصر ايتاليا و فلورانس

يكي از مشكلاتي كه در اتحاديه ايتاليا وجود داشت اين بود كه قصد داشت كشور را از لحاظ سياسي و اقتصادي يك دست سازند. در اوايل ايتاليا، در دو جنبه سياست و اقتصاد تفاوت هاي بسيار زياد و آشكاري داشت. اگر از ديدگاه اقتصادي و اجتماعي به وضعيت ايتاليا نگاه كنيم مي توان گفت دوره قبل از اتحاد تا زماني كه جنگ جهاني اول شروع شد، كشور ايتاليا با رشد بالايي همراه بود و اين موضوع بر روي شهر هاي اين كشور مانند شهر فلورانس نيز تاثيرگذار بود و باعث مي شد در تاريخ فلورانس و ساير شهرها و همچنين سرنوشت مردم اين كشور نيز تغييراتي به وجود آيد. به تدريج حزب هاي زيادي در ايتاليا به وجود آمد كه تنش هايي را در جامعه ايجاد كرد. اين تنش ها در تمامي جريانات تاريخي ايتاليا و تاريخ فلورانس تاثيرگذار بود.

[caption id="attachment_476" align="aligncenter" width="800"]تاريخ معاصر ايتاليا و فلورانس تاريخ معاصر ايتاليا و فلورانس[/caption]

جنگ جهاني و ايتاليا و فلورانس

در سال 1913 شهروندان ايتاليايي حق راي پيدا كردند و اين موضوع باعث شد كه ايتاليا از لحاظ سياسي به يكپارچگي لازم برسد. در آغاز جنگ جهاني اول، ايتاليا همراه با انگليس و فرانسه و ايالات متحده وارد جنگ شد. در سال 1919 كنفرانسي با عنوان صلح برگزار شد، باعث شد كه يك سري مناطق شمالي را بدست آورد و اتحاد ملي را تكميل سازد. ايتاليا از جنگ جهاني پيروز خارج شد ولي از آنجايي كه جنگ روي اقتصاد دولت وقت آن زمان ايتاليا تاثير گذاشته بود، جامعه دچار يك آشفتگي و سردرگمي شده بود. تاثيرات اين آشفتگي ها سال ها بر روي زندگي مردم و آينده شهرهايي مانند فلورانس باقي ماند و مانع پيشرفت آنها شد. اين موضوع باعث شد تاريخ ايتاليا تغيير كند در نتيجه تاريخ فلورانس نيز تغيير كرد.

[caption id="attachment_477" align="aligncenter" width="800"]جنگ جهاني و ايتاليا و فلورانس جنگ جهاني و ايتاليا و فلورانس[/caption]

ايتاليا و فلورانس ميان دو جنگ

بعد از جنگ جهاني اول در سال 1925 وقتي كه رژيم فاشيست آغا شد فعاليت تمامي احزاب ديگر ممنوع شد. اين رژيم براي اينكه از دشمني كاتوليك جلوگيري كند، با واتيكان به يك توافق رسيد. در آن سال ها اقدام هاي زيادي براي توسعه بخش هاي مختلف كشور و شهرها انجام گرفت. در آن برهه از زمان موسوليني تلاش مي كرد كه با استفاده از سياست توسعه طلبانه و قدرت هاي حامي، جايگاه خود را تثبيت كند. در اين بين كشور و شهرهاي آن درگير جنگ جهاني دوم شدند. پس از اتمام جنگ جهاني دوم دولت ايتاليا سعي كرد در ابتدا شهرهاي كشور و مردم را يكپارچه سازي كند، پس زمينه اين را ايجاد كرد كه قانون اساسي براي كشور شكل بگيرد. در سال 1946 بعد از رفراندومي كه انجام شد ايتاليا به جمهوري ايتاليا تبديل شد. قانون اساسي نوشته شده از اول ژانويه همان سالي كه جمهوري ايتاليا پديد آمد به رسميت شناخته شد و زمينه اجراي آن ايجاد گشت.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص ويزاي ايتاليا ، وقت سفارت ايتاليا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.