درباره استوني

۱۱ بازديد

درباره استوني

درباره استوني

امروز در اين مقاله قصد داريم تا درباره استوني و جاذبه هاي اين كشور كوچك، اما زيبا صحبت كنيم. اگر شما هم مي خواهيد اطلاعات بيشتري در خصوص اين كشور اروپايي به دست بياوريد، توصيه مي كنيم مطالعه اين مقاله را از دست ندهيد. شما با مطالعه اين مقاله مي توانيد به طور كلي با كشور استوني و اطلاعات كلي در مورد آن آشنا شويد.

در اين مقاله قصد داريم تا درباره كشور استوني كه شمالي ترين كشور حوزه بالتيك نيز مي باشد، صحبت كنيم. استوني در شمال اروپا قرار دارد و مركز آن شهر تالين مي باشد. استوني يك كشور معتدل و تا حد زيادي سرد محسوب مي شود. اگر مي خواهيد يك اسكي لذت بخش را تجربه كنيد، مي توانيد در فصل زمستان به اين كشور سفر كنيد. اين كشور با وجود موقعيت جغرافيايي خاص خود توانسته است جاذبه هاي گردشگري و تفريحي بسياري را در خود جاي دهد. البته مديريت عالي در اين زمينه نيز، باعث شده است كه تفريحات و جاذبه هاي گردشگري در اين كشور ايجاد شود كه هر ساله گردشگران و علاقه مندان بسياري را از جاي جاي جهان به سوي خود مي كشاند. شما نيز اگر قصد سفر به اين كشور زيبا را داريد، بهتر است ابتدا كمي با اطلاعات مربوط به كشور استوني آشنا شويد.

[caption id="attachment_13649" align="aligncenter" width="800"]درباره استوني درباره استوني[/caption]

جمعيت و زبان مردم استوني

مردم استوني به زبان استونيايي صحبت مي كنند. اين كشور يكي از كوچكترين و البته در عين حال زيباترين كشورهاي قاره اروپا است تا جايي كه مي توان گفت وسعت اين كشور كمتر از 46.000 كيلومتر و جمعيت آن چيزي در حدود 1.500.000 نفر مي باشد. جمعيت آن حتي از جمعيت برخي شهرهاي ايران نيز كمتر است. البته با همين جمعيت محدود هم استوني مردمان پرتلاش، دلگرم و محكمي دارد كه براي پيشرفت سرزمين خود از هيچ تلاشي دريغ نمي كنند. همانطور كه مي دانيد كشور استوني حاصل كشمكش ها و جنگ هاي بسياري است، مخصوصا جنگ هايي كه در اثر آن شوروي با فروپاشي مواجه شد و در نهايت چندين كشور كوچك در دهه 90 ميلادي كه گذشته نه چندان دوري است، به وجود آمدند. البته كوچكترين آنها همين كشور استوني است كه در حال حاضر در شمال اروپا واقع شده است.

جمعيت و زبان مردم استوني

اقتصاد استوني

مسئله ديگري كه مي بايست درباره استوني به آن بپردازيم، وضعيت اقتصادي و معيشتي اين كشور مي باشد. چيزي كه مي توان درباره استوني و اقتصاد و روش هاي كسب درآمد اين كشور گفت اين است كه شايد برخلاف بيشتر كشورهاي اروپايي كه بيشترين حجم درآمد خود را از طريق كشاورزي و دامداري به دست مي آورند، اين نكته درباره استوني صادق نيست. كشور استوني زمين هاي حاصلخيز و مناسبي براي كشاورزي ندارد. البته در زمينه دامپروري فعاليت هايي انجام شده است كه كافي نيست و نمي تواند منبع اصلي درآمدزايي در اين كشور به حساب آيد. در حال حاضر نكته اي كه درباره استوني و منابع اين كشور مي توانيم اضافه كنيم، كسب درآمد اين كشور از طريق صنعت چوب، فرآورده هاي غذايي، محصولات مهندسي و صنعتي، دامپروري و صنايع نساجي مي باشد كه در چند سال اخير سهم بسياري از اقتصاد اين كشور را به خود اختصاص داده اند.

[caption id="attachment_13655" align="aligncenter" width="800"]اقتصاد استوني اقتصاد استوني[/caption]

موقعيت جغرافيايي استوني

كشور استوني همانطور كه گفتيم كوچكترين كشور حوزه بالتيك است كه از چندين جزيره كوچك تشكيل شده است و وسعت بسيار كمي دارد. بيشتر خاك اين كشور را جنگل هاي متعدد تشكيل داده اند. به همين دليل است كه درباره استوني به اين موضوع اشاره كرديم كه در توليد چوب و صادرات چوب به ديگر كشورها بسيار موفق ظاهر شده است. با وجود وسعت كمي كه اين كشور دارد، درياچه هاي كوچك و بزرگ فراواني را در خود جاي داده است. همچنين نكته ديگري كه درباره استوني و جغرافياي آن مي توان گفت، وجود 3 رود بزرگ در اين كشور كوچك مي باشد. اين رود ها با نام هاي پرنو، ناروا و اما يوگي مشهور هستند. پيشنهاد مي كنيم در سفر به استوني حتما از اين رودهاي زيبا ديدن كنيد.

آب و هواي استوني و بهترين زمان سفر به استوني

كشور استوني به طور كلي داراي آب و هواي معتدل اما نسبتا سردي است. به طوري كه در تابستان ها دماي هوا آنچنان بالا نيست و حداكثر دما ممكن است به 16 درجه برسد. در زمستان ها هوا نسبتا سرد مي شود و دماي هوا حتي تا منفي 8 درجه نيز پايين مي آيد. با اين اوصاف آن چه مي توان درباره استوني و بهترين زمان سفر به استوني گفت اين است كه فصل تابستان يا اواخر بهار بهترين زمان سفر به اين كشور از نظر آب و هوا مي باشد. البته اگر مقصود شما از سفر به اين كشور شركت در تورهاي زمستاني و اسكي روي برف و ورزش هاي زمستاني باشد، ما به شما پيشنهاد مي كنيم، فصل زمستان را براي سفر خود به استوني انتخاب كنيد تا بتوانيد از آب و هواي سرد و مناسب ورزش هاي زمستاني در اين فصل استفاده كنيد.

جاذبه هاي گردشگري استوني

علي رغم وسعت كمي كه كشور استوني دارد، داراي جاذبه هاي طبيعي و گردشگري بي نظيري مي باشد كه سفر به اين كشور را براي گردشگران جذاب كرده است. از جمله جاذبه هاي گردشگري استوني مي توان به قلعه ناروا، جزيره سارنا، افسانه تالين، موزه مشاغل، پارنو و قلعه Rakvere اشاره كرد. شايد تصور كنيد كه كشور استوني قدمت بسيار كمي دارد و محال است جاذبه تاريخي در آن پيدا كنيد. اما جالب است بدانيد كه جزيره سارنا قدمتي 8000 ساله دارد و در اين كشور واقع شده است. اين جزيره خود به عنوان يك جاذبه تاريخي شناخته مي شود.

[caption id="attachment_13651" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي گردشگري استوني جاذبه هاي گردشگري استوني[/caption]

سوغات استوني

استوني نيز مانند ساير كشورهاي جهان سوغاتي هاي جالبي دارد، حتي جالب تر از برخي سوغاتي هاي مرسوم در جهان كه اشاره به آنها خالي از لطف نخواهد بود. از جمله سوغات استوني مي توان به هلك بازتابنده، پاپيون چوبي، سنجاق سينه كوما، لباس بافتني، قاب عينك، لوازم چرمي، انواع صنايع چوبي، كوسن هاي مبل و دوچرخه وايكس اشاره كرد. البته از آن جايي كه ماهيگيري در اين كشور رواج دارد، شما مي تواند ماهي را نيز به عنوان سوغات خريداري كنيد.

[caption id="attachment_13653" align="aligncenter" width="800"]سوغات استوني سوغات استوني[/caption]

هزينه هاي سفر به استوني 

ديگر اطلاعاتي كه بايد درباره استوني بدهيم، شامل هزينه هاي لازم براي سفر به اين كشور مي باشد. هزينه هاي سفر به استوني شامل بخش هاي مختلفي مي شود كه برخي از آنها ضروري مي باشد. البته برخي هزينه ها هم وجود دارند كه مي توان تا حد زيادي در آنها صرفه جويي انجام داد. به صورت كلي براي اين كه بخواهيد يك سفر ارزان به استوني داشته باشيد، اولين پيشنهادي كه مي توانيم درباره استوني و سفر به اين كشور داشته باشيم اين است كه زماني را براي سفر به استوني انتخاب كنيد كه، هزينه هاي اقامت و سفر به اين كشور پايين تر مي باشد. معمولا در ايامي كه تعداد زيادي مسافر به اين كشور سفر مي كنند، قيمت بليط هواپيما، هتل ها، رستوران ها و جاذبه هاي گردشگري و تفريحي به ميزان زيادي افزايش پيدا مي كند كه ناگزير هستيد اين ميزان پول را پرداخت كنيد. اما هزينه هاي ديگري نيز مثل هزينه خريد و هزينه خوراك هستند كه مي توان در آنها صرفه جويي انجام داد.

[caption id="attachment_13654" align="aligncenter" width="800"]هزينه هاي سفر به استوني هزينه هاي سفر به استوني[/caption]

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۶ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم و بي واسطه در خصوص بليط استوني، وقت سفارت استوني، ويزاي استوني، تور استوني و تور اروپا ميباشد. ۸۸۸۵۱۰۸۰

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.