سفر به ليتواني

۱۸ بازديد

سفر به ليتواني

سفر به ليتواني

كشور ليتواني يكي از كشورهاي بسيار زيبا و خوش آب و هوا در قاره اروپا است كه هر ساله گردشگران زيادي براي سفر به ليتواني اقدام مي كنند. اين كشور به دليل داشتن جاذبه هاي گردشگري و فرهنگ و آداب كهن مردم خود، مورد علاقه بسياري از افراد است. براي آشنايي با اين شكور زيبا با اين مقاله همراه شويد.

كشور ليتواني

ليتواني در شمال شرقي قاره اروپا قرار دارد و 66.000 كيلومتر مربع مساحت دارد. ليتواني داراي 10 ايالت مختلف است و حدود  3.500.000 نفر جمعيت دارد. اين كشور داراي مناطق جنگلي و نيمه جنگلي زيادي است و به همين دليل داراي آب و هواي معتدل و مرطوب است. ليتواني يكي از كشورهاي مهم در جذب گردشگر در اين منطقه است و هر ساله گردشگران زيادي از اين كشور ديدن مي كنند. هزينه سفر به ليتواني پايين است. كشورهاي روسيه و بلاروس و استوني از كشورهاي همسايه ليتواني هستند. بسياري از گردشگران به شهر ريگا سفر مي كنند زيرا اين شهر از جاذبه هاي گردشگري بالايي برخوردار است. مردم كشور ليتواني بسيار خوش برخورد و مهمان نواز هستند. چون مهاجرت هاي زيادي كه به اين كشور انجام مي شود، انواع قوم ها با مذهب هاي مختلف در اين كشور وجود دارند. پايتخت ليتواني، ويلنيوس است كه پر جمعيت ترين شهر اين كشور محسوب مي شود.

[caption id="attachment_5437" align="aligncenter" width="800"]كشور ليتواني كشور ليتواني[/caption]

زبان و فرهنگ مردم كشور ليتواني

مردم اين كشور به زبان ليتوانيايي صحبت مي كنند. اين زبان قديمي ترين زبان هاي موجود در دنيا است. اين نوع زبان يكي از زيرشاخه هاي زبان بالتيك است. البته بسياري از مردم ليتواني نيز با زبان روسي صحبت مي كنند. مردم اين كشور اكثرا داراي تحصيلات عاليه هستند و دانشگاه هاي زيادي در اين كشور وجود دارد.  مردم ليتواني داراي جشن ها و مراسمات گوناگوني هستند و سرگرمي هاي مختلفي دارند. بيشتر سرگرمي مردم اين كشور موسيقي، خواندن كتاب و تماشاي بسكتبال است.

[caption id="attachment_5436" align="aligncenter" width="800"]زبان و فرهنگ مردم كشور ليتواني زبان و فرهنگ مردم كشور ليتواني[/caption]

آب و هواي كشور ليتواني

ليتواني داراي آب و هوايي معتدل است و در هر فصلي از سال مي توان به اين كشور زيبا سفر كرد. در فصل تابستان فقط 2 هفته هوا خيلي گرم است و در فصل زمستان نيز سرماي شديد فقط چند روز طول مي كشد. بارندگي در ليتواني تقريبا زياد است اما تگرگ و يخبندان در اين كشور ديده نمي شود. زيباترين و رويايي ترين فصل در اين كشور، فصل پاييز است كه پيشنهاد مي شود براي سفر به ليتواني از اين فصل استفاده كنيد. اين كشور براي ماه عسل و سفرهاي دو نفره فوق العاده است و يك كشور با فضاي رمانتيك و زيبا است.

[caption id="attachment_5438" align="aligncenter" width="800"]آب و هواي كشور ليتواني آب و هواي كشور ليتواني[/caption]

جاذبه هاي ديدني كشور ليتواني

ليتواني پر از جاذبه هاي گردشگري زيبا و ديدني است. شهر ويلنيوس، مركز كشور ليتواني داراي بيشترين جاذبه هاي گردشگري است. ساحل زيباي بالتيك يكي از جاذبه هاي زيبا و ديدني ليتواني است كه گردشگران بسياري از اين ساحل زيبا براي استراحت استفاده مي كنند. كليساي جامع ويلنيوس از ديگر جاذبه هاي اين كشور است. اين كليسا از بناهاي تاريخي و ديدني است كه معماري منحصر به فردي دارد. دروازه  قديمي سپيد دم كه در گذشته يكي از دروازه هاي اصلي شهر بوده است يكي ديگر از جاذبه هاي ديدني ويلنيوس است.

موزه ملي ليتواني كه در آن اشيايي تاريخي از دوران هاي مختلف ديده مي شود نيز بسيار ديدني است. پارك اروپا كه يكي از زيباترين پارك هاي اين كشور است، علاوه بر داشتن فضايي سبز و زيبا داراي يك موزه روباز است كه مي توانيد از آن ديدن كنيد. شهر ديدني كاوناس در ليتواني نيز پر از جاذبه هاي تاريخي و ديدني است كه پيشنهاد مي شود حتما از آن ديدن نماييد. همچنين شهر رينگا با داشتن جنگل ها و چمنزارهاي طبيعي و زيبا و سواحل شني  مورد استقبال بسياري از گردشگران است. موزه امبر، منظره زيباي نواره كوروني و قلعه تسكو چاي از ديگر ديدني هاي ليتواني هستند.با سفر با تور ليتنواني و تور اروپا از سفر خود لذت ببريد.

[caption id="attachment_5442" align="aligncenter" width="800"]جاذبه هاي ديدني كشور ليتواني جاذبه هاي ديدني كشور ليتواني[/caption]

بهترين رستوران هاي كشور ليتواني

خورد و خوراك در سفر، از مهمترين چيزهايي است كه بايد به آن توجه كرد. اگر از علاقه مندان به خوردن اسنك  و ميان وعده هستيد مي توانيد به كافه رستوران دوكاتس يورمالا برويد و اسنك ها و ميان وعده هاي خوشمزه اي را ميل نماييد. رستوران ماي لايف يورمالا براي خوردن غذاهاي محلي ليتواني و روسي گزينه اي عالي است و مي توانيد در آنجا غذا ميل كنيد. رستوران فانوس دريايي يورمالا يكي از گرانترين رستوران هاي ليتواني است كه غذاهاي خوب و با كيفيتي دارد. كافه د گوستو سورمالا يكي از بهترين كافه هاي ليتواني است كه مي توانيد انواع دسرها و نوشيدني هاي خوشمزه را در اين كافه ميل نماييد.

[caption id="attachment_5440" align="aligncenter" width="800"]بهترين رستوران هاي كشور ليتواني بهترين رستوران هاي كشور ليتواني[/caption]

بهترين هتل هاي كشور ليتواني

براي اقامت در كشور ليتواني، مي توانيد به بهترين هتل هاي اين كشور رفته و خاطره اي شيرين از سفر را براي خود رقم بزنيد. هتل ساحلي بالتيك يورمالا براي افرادي كه هتل هاي ساحلي را دوست دارند، بسيار مناسب است. اين هتل 5 ستاره و لوكس امكانات بسياري را در اختيار مسافران قرار مي دهد. هتل سامارا يورمالا كه هتلي 4 ستاره است براي افرادي كه دوست دارند در مركز شهر اقامت داشته باشند انتخاب بسيار خوبي است.  اين هتل امكاناتي همچون هتل هاي 5 ستاره دارد و رو به دريا و كنار جنگل واقع شده است. هتل ويلا جوما يورما كه در شهر يورمالا واقع شده است يكي از بهترين هتل هاي اين شهر است.

[caption id="attachment_5439" align="aligncenter" width="800"]بهترين هتل هاي كشور ليتواني بهترين هتل هاي كشور ليتواني[/caption]

معروف ترين غذاهاي كشور ليتواني

زپلين يكي از غذاهاي خوشمزه ليتواني است. اين غذا با خمير سيب زميني و مانند پيراشكي درست مي شود و داخل آن با گوشت و سبزيجات پر مي شود و در سس خامه ترش و بيكن قرار مي گيرد. نان سرخ شده كه نوعي نان است كه با سس سير طعم دار شده است و با سس پنير سرو مي شود نيز يكي ديگر از غذاهاي خوشمزه ليتواني است. سوپ برش سرد، از ديگر غذاهاي معروف ليتواني است. اين سوپ از كفير و چغندرقند و سبزيجات درست مي شود و با تخم مرغ آب پز و سيب زميني سرو مي شود. شيريني قارچي از معروف ترين شيريني هاي ليتواني است كه با دارچين و ميخك و جوز و هل طعم دار و خوشمزه شده است. كيك پنير سرخ شده كه يكي از معروف ترين شيريني هاي ليتواني است، در همه دنيا بسيار پرطرفدار است. پنكيك سيب زميني كه از سيب زميني و پياز و تخم مرغ استفاده شده است، يكي ديگر از خوشمزه ترين غذاهاي ليتواني است.شيريني پاي، كوگليس و ساكوتيس از ديگر غذاهاي معروف ليتواني است.

[caption id="attachment_5441" align="aligncenter" width="800"]معروف ترين غذاهاي كشور ليتواني معروف ترين غذاهاي كشور ليتواني[/caption]

جشنواره ها و نمايشگاه هاي  كشور ليتواني

جشنواره هاي بسياري هر ساله در ليتواني برگزار مي شود. جشنواره فيلم ريگا كه در آن فيلم هاي توريستي و ماجراجويانه نمايش داده مي شود بسيار جذاب است. جشنواره موسيقي گراناتسو كه هنرمندان بسياري در آن حضور دارند از ديگر جشنواره هاي مهم ليتواني است. نمايشگاه سرزمين كودكان كشور ليتواني كه در آن وسايل و احتياجات كودك و مادر است نيز از نمايشگاه هاي پر طرفدار ليتواني است كه ماه نوامبر برگزار مي شود. يكي از جذاب ترين نمايشگاه هاي ليتواني نمايشگاه آمبر تريپ است كه در شهر ويلنيوس برگزار مي شود. در اين نمايشگاه انواع جواهرات بالتيك مانند كهربا و نقره و طلا ديده مي شود. نمايشگاه صنعت ساختمان و نوسازي و نمايشگاه نساجي از ديگر نمايشگاه هاي معروف ليتواني محسوب مي شود كه در اين كشور برگزار مي گردد.با سفر با تور ليتنواني و تور اروپا از سفر خود لذت ببريد.

در صورت نياز به مشاوره و راهنمايي براي سفر به اروپا با شماره همراه ۰۹۱۰۷۶۳۶۳۲۷ تماس بگيريد.

آژانس سفري ديگر مجري مستقيم در خصوص وقت سفارت ليتواني، ويزاي ليتواني، تور ليتواني و تور اروپا ۸۸۸۵۱۰۸۰-۰۲۱

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.